Center for Køn og Diversitet
WRITER-IN-RESIDENCE

Skønlitterær forfatter flytter ind på SDU

De næste to år er den anmelderroste forfatter Luka Holmegaard writer-in-residence på Syddansk Universitet og tilknyttet Center for Køn og Diversitet. Vi mødte forfatteren til en snak om alle de muligheder, der åbner sig, når litteratur og videnskab er under samme tag.

De næste to år er den anmelderroste forfatter Luka Holmegaard writer-in-residence på Syddansk Universitet og tilknyttet Center for Køn og Diversitet på Det Humanistiske Fakultet, Syddansk Universitet. Vi mødte forfatteren til en snak om alle de muligheder, der åbner sig, når litteratur og videnskab er under samme tag.

Det er første gang, at landets universiteter kan byde velkommen til skønlitterære writers-in-residence, da VILLUM FONDEN # VELUX FONDEN netop har skudt gang i pilotprojektet, hvor otte talentfulde forfattere flytter ind på universiteterne.

Velkommen til SDU, Luka!

Læs SDUs nyhedsartikel her.

Redaktionen afsluttet: 08.02.2022