Skip to main content
DA / EN

Adaptive VR læringssimulationer

Målet for dette projekt er at udvikle fordybende VR laboratoriesimulationer med integrerede uddannelsesmæssige målingsmodeller og adaptive funktioner, der signifikant forøger læringsudbyttet i medicinske uddannelser. Ved at anvende det nyeste indenfor Item Response Theory (IRT), Computerized Adaptive Testing (CAT) og fordybende VR simulationsteknologi med matematisk modellering, er målet at skabe et nyt afsæt for virtuelle adaptive læringsværktøjer. Den videnskabelige idé bag dette projekt er at optimere individualiserede læringsmuligheder for medicinske studerende på universitetsniveau ved at anvende den nyeste viden indenfor avanceret  simulation af medicinske laboratorieprocedure, uddannelsesmæssige målinger, adaptive tests og funktionalitet, og indholdsviden i medicin og medicinske uddannelser.

Projektleder

Guido Makransky, Associate professor

Ansatte på projektet:

Julie Wulff, Ph.D-student.

Projektpartnere:

  • Labster
  • Anne Nørremølle, Institut for Cellulær og Molekylær Medicin, Københavns Universitet
  • Søren Ehlers, Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet

Projektet finansieres af:

 

Sidst opdateret: 01.04.2019