Menu

Design Læringsmiljø og læringsrum

Formål

Undersøge og udvikle koncepter og designs for læringsmiljøer og læringsrum med fokus på samspil mellem læring, formidling, arkitektur, teknologier og aktiviteter.

Centrale elementer:

  • Arkitektur – fysisk indretning; det fleksible og stemte rum
  • Læringsteori og undervisningskoncepter – projektarbejde, værkstedsarbejde, cases, gruppe- og undervisningsrum
  • Teknologier og affordances – til understøttelse af faglig formidling, samarbejde, videndeling, undersøgelse og præsentation
  • Uddannelsesdesign og læringsdesign – samspil mellem organisering af uddannelse, undervisningsforløb, læringsaktiviteter og leverancer (opgaver, projekter, artefakter, designprodukter)
  • Vidensteori og vidensformer

Mulige samarbejdspartnere: Kolding Kommune, Design Skolen (Karsten Bech), SDU Design (Toke Riis Ebbesen, Henry Larsen), 3D – Digitalisering, Didaktik & Design, SDU (Rocio Chongtay, Jens Jørgen Hansen)

To give you the best possible experience, this site uses cookies  Read more about cookies

Accept cookies