Skip to main content

Introduktion til uddannelsen

På studiet lærer du at udvikle intelligente læremidler og legetøj. Du bliver fx undervist i leg, legekultur og oplevelsesøkonomi, så du kan udvikle og designe legeprodukter til virksomheder og organisationer.

Du kommer til at arbejde med teknikker, som bruges inden for spil, leg og læring – fx styring af online flerbrugerspil, 'tidslinjestyret' programmering, ’collision detection’ og dynamiske web-sider.

Under studiet inddrager du brugerne og undersøger deres behov, som danner basis for din produkt- og systemudvikling.

Prøv et computerspil designet af studerende, se eksempler på projekter og se billeder fra studielivet.

Projekt- og forskningsbaseret læringsmiljø

Du bliver en del af et studiebaseret og samarbejdende læringsmiljø, hvor du arbejder i projektgrupper. Du og dine medstuderende har selv ansvaret for at planlægge og gennemføre projektet – til rette tid. Projektoplæggene kommer som regel fra virksomheder, og vi lægger vægt på, at du løser problemstillinger fra "det virkelige liv".

Alsidige karrieremuligheder

Uddannelsen giver dig en række karrieremuligheder – både i Danmark og i udlandet. Du kan fx udvikle fremtidens interaktive spil, tjenester til mobiler eller læringsplatforme til virksomheder og museer.

 

Det Tekniske Fakultet Syddansk Universitet

  • Campusvej 55
  • Odense M - DK-5230

Sidst opdateret: 11.02.2021