Skip to main content

Kompetenceprofil

En kandidat i international erhvervsøkonomi, sprog og kultur (cand.merc.int.) besidder en række samfunds- og erhvervsøkonomiske, kommunikative og interkulturelle kompetencer, der kvalificerer kandidaten til på højt videnskabeligt niveau at identificere og udarbejde løsninger på erhvervs- og samfundsøkonomiske problemstillinger i regionalt forankrede, internationalt orienterede, private og offentlige virksomheder og organisationer. Uddannelsen giver således kandidaten kompetencer til at gå direkte ind i aktuelle centrale udfordringer der venter i både internationale og regionale organisationer. Kandidaten kan indgå i virksomheder som en medarbejder med skarpe evner til at analysere, vurdere og løse opgaver i forbindelse med virksomheders internationale aktiviteter, fx salgs- og marketingrelaterede, samt de kommunikative og interkulturelle udfordringer, der opstår i tilknytning hertil. Med sin viden om international erhvervs- og samfundsøkonomi, sine interkulturelle kompetencer og sine fremmedsproglige kundskaber (dansk/tysk og/eller engelsk) kan kandidaten begå sig i en international kontekst og professionelt varetage job inden for områder som salg, marketing, økonomi, HR, management, medier og interkulturel kommunikation.

Sidst opdateret: 24.08.2020