Master i offentlig ledelse
Resultatbaseret læring og ledelse
Formål
Mange organisationer modtager omfattende resultatmålingsdata, men hvordan kan disse data bruges til at skabe organisatorisk læring, som man kan handle på?
Det handler bl.a. om, hvordan resultater i praksis kan måles, samt hvordan målingerne efterfølgende kan bruges til forskellige ledelsesmæssige formål, fx som feedback til medarbejderne samt til at skabe organisatorisk læring.
Samtidig vil der være fokus på, hvordan man undgår at få demotiverede medarbejdere.
Indhold
- Hvad er formålene med og forventningerne til resultatmålinger og resultatbaseret styring og ledelse?
- Hvad betyder resultater, når vi arbejder med den offentlige sektor?
- Hvordan kan resultatmåling i praksis designes, og hvilke hensyn er vigtige at afveje?
- Hvordan undgår man at skabe demotiverede medarbejdere – og kan resultatbaseret ledelse bruges som løftestang til at øge medarbejdernes motivation?
- Hvordan kan man bruge resultatinformation til at skabe organisatorisk læring og bedrive data-informeret ledelse?
Fakta om faget
Hvornår?
Efterår
Hvor?
Aarhus Universitet
Fagmodul
Ledelsesfag - 5 ECTS
Fagansvarlig
Poul Aaes Nielsen
Kursusdage
Opdateres...