Introduktion til uddannelsen

På uddannelsen vil du studere design i en kulturel og kommerciel sammenhæng.


Du vil studere design i et analytisk, teoretisk, historisk og mediemæssigt perspektiv i kombination med fag som virksomhedsøkonomi og forbrugeradfærd. Du vil blive klædt på til at forstå, hvordan design spiller en rolle i virksomheder og på markedet.  


Modeprofil


Uddannelsen Designkultur og økonomi har en profilering, så du opnår specialviden om mode.


Som studerende på Designkultur og økonomi følger du en række fag, der giver dig bredde inden for design set som kulturelt fænomen, designhistorie samt markedsføring, organisation og projektledelse.


Du vil have mulighed for en profil inden for mode, hvor du bytter en række fag ud med fag inden for bl.a. modens medier og modeteori.


Undervejs får du analytiske, kommunikative og erhvervsmæssige kompetencer, som retter sig mod erhvervslivet inden for den kulturelle og oplevelsesbaserede sektor.


Derfor vil du – når eksamensbeviset er i hus – være kvalificeret til at varetage jobfunktioner i forbindelse med markedsføring, projektledelse og formidling i private virksomheder eller i offentlige organisationer.


En afsluttet bacheloruddannelse i Designkultur og økonomi giver desuden mulighed for at søge om optagelse på flere kandidatuddannelser, der udbydes på Humaniora og Samfundsvidenskab.