Jakob Lei, produktchef, JO-EL Electric

"HD i Marketing Management har givet min profil den kommercielle vinkel, jeg efterspurgte. Som produktionsingeniør er fokus primært på logistik, ledelse og økonomi, men vi er ikke altid helt så hurtige til at tage kundens synsvinkel. Det var selvfølgelig også et spørgsmål om lyst, at jeg valgte HD i Marketing Management, jeg havde et klart ønske om at kvalificere mig inden for salg.
 
Udover et anerkendt stempel på cv'et har HD’en givet mig en grundlæggende værktøjskasse, som jeg har kunnet bruge fra dag et. Undervisningen bærer præg af dialog i stedet for envejskommunikation, hvilket er utroligt motiverende. Især debatten om teorien er direkte brugbar, og jeg kan godt lide de mange indspark fra såvel undervisere som medstuderende, jeg betragter det som en erfagruppe. Vi kan ikke lade være med at snakke om praksis, og det har ført til et godt netværk, der rækker udover studierne.
 
Når uddannelsen foregår i krydsfeltet mellem teori og praksis, er det svært at adskille, hvad der er udviklet af HD’en og af det daglige arbejde. Men jeg kan mærke, at jeg går mere professionelt til opgaverne, og jeg har lyst til at løse dem på en ny måde. Jeg har fået et helt nyt sprog, der ruster mig til at kommunikere bedre med kolleger, samarbejdspartnere og kunder. Det er spændende at beskæftige sig med et område, der ikke har den store prioritet i driften. Det gælder om at have argumenterne i orden over for virksomheden, og det understøtter uddannelsen.
 
Det er krævende at studere ved siden af jobbet, og man skal absolut prioritere studiet. Man kan ikke undgå perioder med dårlig samvittighed eller at skulle aflyse ting til fordel for undervisning om lørdagen, men man skal se HD'en som en investering. Både løbende idet uddannelsen giver meget i dagligdagen, og mere langsigtet fordi den gavner karrieren."

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies