• 19.11.2020

Det første råhus i Nyt SUND-bygningen er færdigt

På en kold og blæsende efterårsdag i 2019 blev første spadestik til Nyt SUND taget. På det som dengang mest af alt lignede en mudret mark, står det første råhus i den nye fakultetsbygning nu færdigt.

• 13.11.2019

Første spadestik taget til Nyt SUND-byggeriet

Rektor Henrik Dam og dekan Ole Skøtt tog ved fælles hjælp det allerførste spadestik til den kommende arbejdsplads for tusindvis af medarbejdere og studerende ved Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet.

• 29.03.2017

Nyt SUND-projektforslag godkendt

Styregruppen for Nyt SUND har i marts 2017 godkendt det endelige projektforslag for Nyt SUND-bygningen.

• 17.12.2015

Spændende kunst til Nyt SUND og Nyt OUH

Det Fælles Kunstvalg for Nyt OUH og SDUs Nyt SUND har udvalgt fire fælles kunstprojekter, som skal synliggøre forbindelsen mellem de to institutioner. Fire internationalt anerkendte kunstnere skal skabe unikke kunstværker til glæde for medarbejder, studerende, gæster og patienter.

• 13.11.2014

Ny tidsplan for Nyt OUH og Nyt SUND

I september blev det meldt ud, at Nyt OUH først står færdig i 2022. Det får nu konsekvenser for Nyt SUNDs tidsplan.

• 26.11.2013

Dispositionsforslag af Nyt SUND godkendt

Styregruppen har i dag godkendt dispositionsforslag for Nyt SUND. Med godkendelsen ligger disponeringen af Nyt SUND fast.

• 20.08.2013

Nyt OUH/SDU-byggeriet skal have fokus på bæredygtighed

Møllevinger eller mere sandsynligt solceller på taget bliver en del af Nyt SUND, når det høje ambitionsniveau for energi i det nye byggeri skal indfries.

• 13.05.2013

Byggeprogram klar til udvidet Nyt SUND

Så er byggeprogrammet til det udvidede Nyt SUND godkendt af styregruppen. I det nye byggeprogram er de ekstra godt 6000 m2 til psykologi, anatomi, UCL, TEK og forskningsvækstarealer indarbejdet.

• 21.08.2012

Visionspapir 2012 – platformen for Nyt SUND-bygningen

Nyt OUH/SDU er er byggeprojekt, som vil få stor strategisk betydning for forskning, uddannelse og udvikling i begge organisationer.

• 10.05.2012

Fokus på translationel forskning

Den strategiske opmærksomhed på translationel forskning giver SUND en fokuseret interaktion med omgivelserne og samfundet.

• 01.02.2012

En metropol for forskning og undervisning

Samlingen af Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet (SUND) i Odense med resten af Campus Odense samt nærheden til det nye universitetshospital vil skabe en unik strategisk mulighed for SDU og bidrage til at gøre området til en stærk metropol for forskning og undervisning.