Ugens tal: Fra forskning til teater - Statens Institut for Folkesundhed går til scenen

16.11.2021

Statens Institut for Folkesundhed samarbejder med teatertruppen Sir Grand Lear om forestillingen ”Hvordan har du det?”

Hvordan har du det? Er du også forvirret. Bliver du hjemme? Er du sikker? Og hvor høj er du uden sko på?

Sådan lyder nogle af de spørgsmål, som skuespilleren Mikkel Arndt stiller publikum i forestillingen ”Hvordan har du det?”

Forestillingen handler om corona-krisen og har premiere den 2. december på Statens Institut for Folkesundhed.

Den er blevet til efter et samarbejde mellem instituttet og teatertruppen Sir Grand Lear.

Teatertruppen har lånt nogle af de spørgsmål, som SIF’s forskere stillede mange tusind danskere i forbindelse med et forskningsprojekt om COVID19, og har ud fra disse skrevet forestillingen. Spørgsmålene er dog skrevet væsentligt om for underholdningen og dramaets skyld.

Der spilles to forestillinger på Statens Institut for Folkesundhed - herefter skal stykket på turné rundt i landet.

Vil du vide mere?

Ugens tal