Ugens tal: Ungdomsuddannelser kan få inspiration til at fremme elevernes trivsel og sundhed

05.08.2020

Alle ungdomsuddannelser kan nu frit downloade materiale, der kan hjælpe med at fremme elevernes trivsel og sundhed

Forskningsprojektet en go’ Bgym’ fra Center for Interventionsforskning ved Statens Institut for Folkesundhed præsenterer nu en række materialer, der kan give inspiration til, hvordan ungdomsuddannelser kan fremme deres elevers trivsel og sundhed.

Materialet er blevet afprøvet på 15 gymnasier og er nu altså tilgængeligt for alle gymnasiale uddannelser.

Materialet beskriver bl.a., hvordan uddannelsesinstitutionerne kan arbejde med at forebygge stress og skabe stærke fællesskaber blandt elever. Det er målrettet førsteårselever på alle ungdomsuddannelser.

Se Ugens tal

Klik her