Ugens tal: Symposium om, hvordan man sikrer etik og værdighed i demensplejen

04.05.2022

Statens Institut for Folkesundhed afholder symposium om etiske dilemmaer i plejen af mennesker med demens. Allerede nu er der call for abstracts.

Symposiet ”Ethics, agency, and personhood in dementia” sætter fokus på netop etik i demensplejen. Formålet med symposiet er at udforske og drøfte nogle af de mange etiske problemstillinger, der opstår, når man arbejder med mennesker med demens.

Symposiet afholdes 17. og 18. august i København og henvender sig især til forskere og andre, der arbejder med eller underviser i sygepleje.

Allerede nu og frem til 20. maj er der ”call for abstracts”, det vil sige mulighed for at indsende ideer og oplæg til symposiets sessioner.

Det er forskningsprojektet Demens ID ved Statens Institut for Folkesundhed, der afholder symposiet i samarbejde med Human Health, SDU.

Vil du vide mere?

Ugens tal