Ph.d.-forsvar om betydningen af tobakskontrol i forhold til at reducere sygdom

30.08.2022

Nanna Schneekloth Jarlstrup forsvarer sin ph.d.-afhandling fredag den 2. september ved Statens Institut for Folkesundhed.

Afhandlingen handler overordnet om betydningen af tobakskontrol i forhold til at reducere sygelighed i den danske befolkning med et særligt fokus på af 'Lov om røgfri miljøer', der blev implementeret i 2007.

Endvidere adresserer afhandlingen de mulige differentielle effekter af tobakskontrol i de befolkningsgrupper, der er særligt sårbare overfor brugen af tobak, herunder blandt unge og på tværs af socioøkonomiske grupper.

Nanna Schneekloth Jarlstrup forsvarer sin afhandling kl. 14 på fredag, og det foregår på Statens Institut for Folkesundhed i Studiestræde. Alle er velkomne.

Vil du vide mere?

Announcement