Ny professor skal styrke forskningen i sundhedsfremme på SIF

25.05.2021

Morten Hulvej Rod tiltræder 1. juni som professor i sundhedsfremme på Statens Institut for Folkesundhed.

Morten Hulvej Rod vil stadig varetage sin stilling som chef for sundhedsfremmeforskning på Steno Diabetes Center Copenhagen, og vil derudover være ansat som professor på SIF, Statens Institut for Folkesundhed, 10 procent.

Morten Hulvej Rod kender instituttet godt – han har tidligere været ansat som professor. Nu vender han tilbage med formålet om at styrke dels forskningen i sundhedsfremme, dels samarbejdet med Steno Diabetes Center Copenhagen og Center for Interventionsforskning under SIF.

Derudover vil Morten blive tilknyttet Human Health, som er SDUs interdisciplinære platform for forskning i sociale og humanistiske faktorer for sundhed.

Morten Hulvej forventer at holde sin tiltrædelsesforelæsning i løbet af efteråret.