Space - Rum til fysisk aktivitet

14-05-2014

Rapporten er en samlet afrapportering og evaluering af forskningsprojektet "Space - rum til fysisk aktivitet", der med en helhedsorienteret indsats havde til formål at fremme fysisk aktivitet blandt unge i alderen 11-15 år.

I perioden 2010-2012 blev i alt 11 forskellige indsatser igangsat, på syv folkeskoler, som tilsammen skulle gøre de unge mere aktive i hverdagen. Space-projektet er udført af Center for Interventionsforskning, Syddansk Universitet og bistået af KORA. Projektet er støttet af TrygFonden.

Rapporten findes elektronisk og kan downloades her på siden.

Fakta- kort fortalt:

Forfattere: Jens Troelsen, Lars Breum Christiansen, Mette Toftager, Else Olesen, Betina Højgaard, Anne Brøcker, Stinne Aaløkke Ballegaard, Lone Grøn, Louise Ladegaard, Thomas Tjørnelund Nielsen, Brian Linke