Journalistuddannelserne på SDU ansætter igen, da et par af vores gode folk netop er blevet headhuntet til andre stillinger i mediebranchen. Så nu søger vi nye hel- og deltidsansatte undervisere og udviklere. Vi skal have ansat to-fire medarbejdere i heltids- eller deltidsstillinger - i en blanding af faste og tidsbegrænsede stillinger.
Vi skal bruge nye medarbejdere, som kan bidrage til et eller flere af nedenstående nye initiativer hos os – og som i bedste fald har lyst til at bidrage til flere af nedenstående initiativer:
Det er vigtigt for os, at ansøgerne har gode sociale kompetencer – og også gerne erfaring med undervisning og vidensformidling - og i øvrigt deltager aktivt i det daglige, faglige og sociale miljø ved Center for journalistik og vores moder-institut, Institut for Statskundskab. Derudover ønsker vi at afspejle det omgivende samfundets diversitet, og vi opfordrer derfor alle kvalificerede kandidater til at søge stillingen uanset personlig baggrund.
Center for Journalistik blev etableret i 1998, og vi har i dag 600-700 studerende fordelt på vores tre uddannelser (en bachelor- og to kandidatuddannelser). Læg dertil 25 fastansatte medarbejdere – foruden deltids- og projektansatte - og en lang række aktiviteter inden for undervisning, forskning og vidensformidling. Centeret er en del af Institut for Statskundskab, og vores nye kolleger vil komme til at indgå i et dynamisk forsknings-, udviklings- og undervisningsmiljø.
Yderligere oplysninger om stillingerne kan indhentes hos Peter Bro, professor, ph.d. og leder af Center for Journalistik, mobil. 40 22 76 37 og ppe@journalism.sdu.dk.
Deadline for ansøgninger er mandag den 1. marts 2021.
Der afholdes samtaler kort efter ansøgningsfristen, og tiltrædelse sker senest per 1. august 2021 eller efter nærmere aftale. Tjenestested vil være Odense.
Ansøgning, løn og ansættelsesforhold mv.
Ansættelsen finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante fagforening, eksempelvis Dansk Journalistforbunds aftale med ministeriet om journalister i statens tjeneste.
Ansøgningen bør indeholde:
- Motiveret ansøgning med klar redegørelse for, hvordan du kan bidrage til et eller flere af ovennævnte områder - og hvordan vi eventuelt kan bidrage til din personlige og faglige udvikling
- Detaljeret CV med angivelse af tidligere studie- og arbejdssteder
- Eksamensbeviser
- Redegørelse for eventuelle undervisningsmæssige erfaringer og andre kvalifikationer relevante for stillingen
- Eventuelle referencer
Alle dokumenter, der ikke er på dansk, skal være oversat til engelsk.
Ansøgningen vil blive bedømt af et sagkyndigt udvalg. Bedømmelsesudvalget kan dog kræve yderligere materiale inddraget. I så fald påhviler det ansøgeren at tilvejebringe fornødne eksemplarer af materialet.
Når bedømmelsesudvalget har afgivet sin bedømmelse, vil ansøgerne få tilsendt den del af bedømmelsen som angår dem selv.
Ansøgninger som ikke opfylder de formelle krav i forhold til stillingsopslaget vil ikke blive bedømt af bedømmelsesudvalget
Shortlisting og test vil evt. blive anvendt i bedømmelsesprocessen.
Der vil som led i den samlede vurdering af ansøgerens kvalifikationer kunne indgå en samtale.
Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket "Ansøg online". Uploadede filer skal være i Adobe PDF(ulåst) eller Word format.
Læs vejledning til ansøgere.
Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.