Fase 1
Problem/Solution fit: Dette er fasen hvor start-uppen finder en valid løsning på et problem der påvirker en betydelig population.
I denne fase er det vigtigt at få bekræftet hypotesen omkring både problem og løsning gennem brugerinterviews. Start-uppen skal skal også finde ud af hvordan produktet skal bygges eller skabes i denne fase.
Fase 2
Product/Market: I denne fase er forretningsmodellen bekræftet, idet løsningen er blevet udviklet til et produkt der efterspørges.
Start-uppen fokuserer først på at få brugere/kunder, når de har nået denne fase. Indtil da arbejdes der med de tidlige brugere og med at lave småjusteringer på produktet til det er helt i mål.
I denne fase sker det første salg. Start-ups der har nået denne fase, vil skuffe mindst 40% af deres brugere meget hvis produktet blev taget af markedet.
Fase 3
Business Development (Scale/Growth): Efter det er bekræftet at produktet er klar til markedet, sendes det ud i det frie marked.
Start-uppen fokuserer nu på at få nye brugere, gå viralt (Growth Hacking + Content Marketing + SEO), etc. Start-uppen arbejder løbende med at optimere alle led i processen for at skabe en gnidningsfri oplevelse for brugeren.
I denne fase har start-uppen vedvarende salg og er klar til at opskalere forretningen.
Fase 4
Exit fra SDU: I denne fase forlader start-uppen SDU Entrepreneurship Labs med en holdbar forretningsplan og et efterspurgt produkt.