Udviklingsfaser for en SDU Startup

Fase 1

Problem/Solution fit: Dette er fasen hvor start-uppen finder en valid løsning på et problem der påvirker en betydelig population.

I denne fase er det vigtigt at få bekræftet hypotesen omkring både problem og løsning gennem brugerinterviews. Start-uppen skal skal også finde ud af hvordan produktet skal bygges eller skabes i denne fase.

Grafik, fase 1, Problem/Solution fit

Fase 2

Product/Market: I denne fase er forretningsmodellen bekræftet, idet  løsningen er blevet udviklet til et produkt der efterspørges.

Start-uppen fokuserer først på at få brugere/kunder, når de har nået denne fase. Indtil da arbejdes der med de tidlige brugere og med at lave småjusteringer på produktet til det er helt i mål.

I denne fase sker det første salg. Start-ups der har nået denne fase, vil skuffe mindst 40% af deres brugere meget hvis produktet blev taget af markedet. 

Grafik, fase 2, Product/Market

Fase 3

Business Development (Scale/Growth): Efter det er bekræftet at produktet er klar til markedet, sendes det ud i det frie marked.

Start-uppen fokuserer nu på at få nye brugere, gå viralt (Growth Hacking + Content Marketing + SEO), etc. Start-uppen arbejder løbende med at optimere alle led i processen for at skabe en gnidningsfri oplevelse for brugeren.

I denne fase har start-uppen vedvarende salg og er klar til at opskalere forretningen.

Grafik, fase 3, Business Development (Scale)

Fase 4

Exit fra SDU: I denne fase forlader start-uppen SDU Entrepreneurship Labs med en holdbar forretningsplan og et efterspurgt produkt. 

Grafik, Fase 4, Exit fra SDU

 

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies