Som Erhvervspartner med SDU har du muligheden for at komme tættere på nye talenter og potentielle medarbejdere.
Menu

For partnere

Vil I være klar til studiestarten?  

Ønsker I, at indholdet på diverse platforme skal være klar til en studiestartsperiode, beder vi jer sende al materiale inden disse datoer: 
Onsdag i uge 4 og/eller  
Onsdag i uge 34  

Synlighed på SDU
I et partnerskab med SDU RIO er der forskellige muligheder for kommunikation og mødet med de studerende på SDU.  For at gøre det nemt og overskueligt for dig som partner, har vi derfor lavet nedenstående oversigt over de retningslinjer, vi beder jer følge.

Hvis I har spørgsmål er I velkomne til at kontakte os via mail.

Retningslinjer og formater

Facebook
Afhængig af jeres partnerskab er der forskellige muligheder, og dermed også forskellige billeder og billedformater, som vi har brug for, at I tager stilling til.
For opslag på Facebook gælder det at indholdet skal være studie- og /eller karriererelevant.
Inden vi poster et opslag, forbeholder vi os retten til at ændre i modtagne tekst/billede, selvfølgelig altid i samarbejde med jer.

Formater på Facebook
 Opslag
Når du som partner har en aktivitet på SDU (arrangement, pitstop, Kom&Mød osv.) promoverer vi dette med et opslag på vores Facebookside SDU Studiejob & Karriere. Derudover kan du vælge at få et opslag på vores Facebookside med eget indhold.

For at sikre den bedste synlighed for opslaget, modtager vi gerne en tekst fra jer, samt et relevant billede/video.
Ønsker I flere opslag, ser vi gerne at I medsender flere billeder/videoer, så der er variation i kommunikationen.
Format på billede: 1200 x 1200 pixels og minimum 3 MB
Format på billede til link: 1200 x 628 pixels og minimum 3 MB

Coverbillede til begivenhed
Som Premium partner kan du lave dine egne arrangementer på SDU, hvor vi hjælper med bl.a. markedsføring og afholdelse.
Som en del af markedsføringen laver vi typisk en begivenhed på Facebook, hvor vi meget gerne vil modtage et billede fra jer, som vi kan bruge.
Format: 1200 x 628 pixels og minimum 3 MB


Infoskærme
Som SDUs erhvervspartner kan du få indhold på vores inforskærme, som hænger flere steder på vores 5 campusser. 
Indholdet skal være studie- og/eller karriererelevant, og godkendes af os.

I har et tidsrum på 20 sekunder til rådighed, og I kan selv vælge, om I vil have det samme billede vist eller som alternativ få vist maks tre billeder ligelidt fordelt i det angivne tidsrum.

For at få indhold på skærmene, skal I udarbejde et billede eller en video, som passer i nedenstående format:
Format: 1920 x 842 pixels
Billeder skal sendes enkeltvis og være i JPEG format og minimum 3 MB.
Video skal sendes i MPEG4 format, og være maks 20 sekunder lang.


Når materialet sendes til os, er det samtidig vigtigt at I oplyser præcis start- og slutdato for hvornår materialet skal være aktivt.
Roll-ups
Som SDUs erhvervspartner er der mulighed for at blive inviteret til vores karrierearrangementer, hvor I kan møde potentielle kommende medarbejdere.

Det kan for eksempel være til det populære SDU Company Dating
For at skabe synlighed til disse karrieremesser, er det muligt at have roll-ups stående. 

Produceres på SDU
Grundet brandmyndighedernes retningslinjer er det et krav, at alle roll-ups der bruges til karrierearrangementerne, er produceret på SDU.

Vi vil i god tid inden arrangementet bede om at få tilsendt en pdf-fil med det ønskede indhold til roll-up, hvorefter vi sørger for at få den trykt samt at have den klar på dagen for arrangementet.

Mål og formater
Format: 85 x 220 cm - hvoraf de nederste 20 cm vil være gemt væk i kassetten. Billeder skal være minimum 3 MB.
Pris: 315 kr. + moms, som betales til SDU RIO.


Pdf-filen sendes til den arrangementsansvarlige.
Virksomhedssite på mitsdu.dk
Har I "virksomhedssite" som en del af jeres partnerskab, findes det her: mitsdu.dk/network

Det er fælles for alle basispartnere, at logoerne på siden henviser til en hjemmeside efter partnernes eget ønske.

Premium- og plus-partnere har derudover en virksomhedssite på en underside på mitsdu.dk, hvori der findes et link til en hjemmeside efter parternes eget ønske.

Vi skaber siden for jer
- Undersiden bliver sat op af SDU RIO, hvor du som partner sender alt indhold (billeder og tekst) til os, hvilket vi gennemlæser og godkender inden opsætning.
- Indhold til virksomhedssitet skal være studie- og/eller karriererelevant. Vi kigger materialet igennem, inden det sættes op, og tillader os retten til at sende tilbage, hvis det ikke er i tråd med retningslinjerne.

Anbefalinger til tekst
- Ønskes det er tiltrække både danske og internationale studerende, anbefaler vi at I sender en tekst på både dansk og engelsk, således at siden er tilgængelig på begge sprog.
- Gør gerne teksten så målrettet som muligt. Fortæl hvorfor I er interesseret i studerende på SDU, og gerne hvornår man kan møde jer på universitetet.

Billedformater til virksomhedssite
- Topbanner: 770 x 330 pixels
- Billede i tekst: 540 x 300 pixels

Ønsker I at have flere billleder ved siden af hinanden, anbefaler vi størrelsen: 109 x 109 pixels

Formater på logo
Som partner får du virksomhedens logo på vores hjemmeside mitsdu.dk/network
For at sikre den bedste kvalitet, skal billedet være minimum 3 MB i et af følgende formater: psd., ia. eller InDesign.
Direct mail
Har I direct mail som en del af jeres partnerskab, vil mailen blive sendt ud med SDU RIO som afsender.

Billeder gør indholdet levende
Vi ser gerne, at du med din informationstekst vedhæfter ét billede, som vi kan sætte ind i mailen. Så fremstår den professionel og spændende for modtageren.

Formater og eksempler
Til vores direct mails benytter vi os af systemet MailChimp. Billedet til din direct mail skal derfor overholde nogle bestemte formater.
Se formater og størrelser på billeder her.
Pitstop / Kom&Mød

Pitstops
Et pitstop på SDU er en god måde at skabe bred synlighed iblandt vores studerende. I vil stå ved et cafebord i et krydsfelt på det campus I ønsker at afholde pitstop på, hvor de studerende kan komme i dialog med jer.

Ved et pitstop kommer man i dialog med alle typer af SDU studerende, og er derfor ideelt, hvis ens budskab er brugbart for flere målgrupper.

Planlægning af pitstop:

Meld ind i så god tid som muligt, men minimum 14 dage før. I er mange som ønsker at have synlighed overfor vores studerende igennem brug af pitstops, og vi kan derfor ikke garantere at der er frit på netop de dage I ønsker. Er datoen ikke ledig, finder vi i fællesskab en anden dato. Pitstops bookes ved at skrive til os på mail.

Hvis pitstops aflyses efter at have været igennem arbejdsprocessen med planlægning og markedsføring, vil dette ikke blive erstattet.

Inkludér følgende elementer i mailen når I booker:

  • Ønske om dato, tid og placering på SDU.
  • Formål med pistop: Hvad er jeres helt særlige fokus denne dag? Det kan f.eks. være CV/ansøgningstjek, vejen til jobbet, ledige stillinger, info om udlandsophold, osv. Mulighederne er mange. Men for at opslaget giver værdi for både jer og vores studerende, beder vi jer om at zoome ind på ét tema for hvert pitstop.

 

Vær opmærksom på at evt. forplejning skal bestilles igennem SDUs kantine, og er på egen regning. Vi er gerne behjælpelige med bestilling.

OBS! På dagen for jeres pitstop skal I afhente et gæstekort ved Bo Christensen fra Teknisk Service inden I starter aktiviteten. Bo sidder i RQue kontornummer Ø2-407C-1. 

Det er et krav fra Teknisk Service at alle som har fået godkendt deres tilstedeværelse på SDU via et pitstop, har et gæstekort på sig imens aktiviteten finder sted.


Kom&Mød

Med et Kom&Mød har I chancen for at få en uformel kontakt med en konkret gruppe af studerende. Denne mulighed er derfor ideel, hvis jeres ønske er at zoome ind på en helt specifik målgruppe.

I vil blive placeret foran undervisningslokalet, hvor de studerende har undervisning, og kan derfor komme i kontakt med dem før og efter undervisningen, og selvfølgelig i pauserne. Kontaktperioden er derfor mere snæver end ved pitstops, men er samtidig mere målrettet.

Planlægning af Kom&Mød:
Planlægning af et Kom&Mød kræver lidt mere koordinering, og er derfor mere tidskrævende end et pitstop. Det er derfor vigtigt at melde ind i god tid - minimum 14 dage før, men også meget gerne før. Pitstops bookes ved at skrive til os på mail.

Hvis Kom&Mød aflyses efter at have været igennem arbejdsprocessen med planlægning og markedsføring, vil dette ikke blive erstattet.

Processen for booking af Kom&Mød

  • I indsender ønsket målgruppe.
  • Vi finder ud af hvor og hvornår de har undervisning, og hvornår de kunne passe underviseren med jeres tilstedeværelse.
  • Mulige datoer meldes tilbage til jer, og der fastlægges en dato.
  • Vi sørger for opsætning af cafebord ved undervisningslokalet, og bestiller to kande kaffe på vores regning. Ønsker I mere end dette, er det på egen regning. Vi hjælper gerne med bestilling heraf. Al forplejning skal bestilles igennem SDUs kantine.

 

Hvem kan booke pitstop/Kom&Mød?
Vær opmærksom på at pitstops og Kom&Mød kun er for partnere som har det som en del af, eller tilkøbt det til, partnerskabet. Har I det ikke som en del af jeres partnerskab, og ønsker at tilkøbe, bedes I tage kontakt til os via mail. Så finder vi den bedst mulige løsning for jer.

Trykte materialer
Du får som erhvervspartner hos SDU RIO muligheden for at få jeres trykte materialer op på vores materialevægge i Odense, Slagelse, Kolding, Esbjerg og Sønderborg.

Husk korrekte mål for bedste præsentation
For den bedste præsentation af jeres materialer, skal de passe til målene på hylderne i vores materialevæg.
Mål på hylderne: 24,5 cm brede og 31,5 cm høje.

Deadline for modtagelse af materialer
Alle trykte materialer skal være os i hænde senest: onsdag i uge 4 og/eller onsdag i uge 34.

Laver I løbende ændringer i jeres materialer (for eksempel sæsonændringer), er I naturligvis velkommen til at sende det opdaterede materiale uden for ovenstående frister.

Materialerne sendes til denne adresse:
Syddansk Universitet 
SDU RIO
ATT: Mikkel Nørgaard, Ø2-202-1 Kontor
Campusvej 55 
5230 Odense M
SDU Jobbank
Som Erhvervspartner har I mulighed for at oprette en virksomhedsprofil hos SDU Jobbank.

Med en virksomhedsprofil kan I bl.a.:

Filtrere jeres kandidater:
Når I har oprettet en virksomhedsprofil på SDU Jobbank kan I indtaste de konkrete kvalifikationer, som I har til jeres kommende medarbejder og via datadrevet rekruttering kan I med det samme kan se hvor mange kandidater, der matcher jeres søgning og behov.

Målrette jeres kommunikation:
Med en direkte e-mail-kampagne kan I sikre at få jeres stillingsopslag til at lande i indbakken hos relevante kandidater og dermed øge kvaliteten af jeres ansøgere.

Bruge aktiv rekruttering med Graduateland LIVE:
En digital platform for dit employer brand. Med Graduateland LIVE kan I sortere og chatte med online kandidater i real-time. I kan starte video-samtaler, lige når det passer jer. I kan oprette LIVE sessions med specifikke temaer så som graduate-programmer, fuldtidsstillinger m.m. På denne måde kan I effektivt og nemt opbygge en talentbase til jeres virksomhed.

Kontakte vores rekrutteringseksperter:
I har mulighed for at sammensætte en rekrutteringskampagne, som når ud til den helt rigtige målgruppe. Kontakt SDU Jobbank via mail eller telefon: 50549929.
Det gode specialesamarbejde

Ønsker du og din virksomhed at indgå et specialesamarbejde med en SDU-studerende?

Klik og download PDF'en her

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies