Iværksættere vil skabe mere bevægelse i folkeskolen

SDU-iværksættere vil hjælpe folkeskoler med at løfte kvaliteten af vikarundervisningen og integrere mere bevægelse i undervisningen

Studerende fra Idræt og Sundhed på SDU tager med startuppen Læringsbevægelsen ud på skoler i Odense for at integrere bevægelse som en del af vikarundervisningen.

Iværksætterne har allerede kontakt til to skoler i Odense, hvor de underviser eleverne gennem bevægelse, så de husker det faglige stof endnu bedre.

“Vi ved at det styrker en kognitivt, når bevægelse er en del af læringen. Vi kan også se at der er stor efterspørgsel på det fra skolerne,” fortæller Johan Birkedal, der er en af de studerende bag Læringsbevægelsen.

De studerende bag Læringsbevægelsen er hovedsaligt studerende fra SDU, men har opdelt sig i to dele.  En del af de studerende tager ud på skoler og underviser børn gennem bevægelse, både i enkelt timer og længere forløb. De andre fokuserer mere på forretningsdelen og er derfor tilknyttet SDU’s iværksættermiljø Startup Station.

Her kan de studerende få sparring og hjælp til at udvikle deres forretningsidé, og det har været en stor hjælp for de studerende bag forretningsidéen.

“Det er fedt at have kontakt til andre iværksættere, der kan stille nogle spørgsmål, vi ikke selv har tænkt over, og som har oplevet mange af de samme problemer, vi selv er stødt på,” siger Johan Birkedal, der sammen med tre andre studerende er en del af miljøet i Startup Station.

Læringsbevægelsen driver deres organisation som en nonprofitorganisation,hvor de vil gøre størst muligt forskel for elever og studerende med midler de har til rådighed.

Redaktionen afsluttet: 28.05.2018