Entrepreneurship

Kategorivinder ved DM i Entreprenørskab

De blev vindere i kategorien 'Innovation Service" ved DM i Entreprenørskab efter en eftermiddag med pitch og inspiration.

Af Susanne Siig Petersen, , 27-05-2021

KØBENHAVN: Det blev vores SDU-startup Reppy.dk, der vandt kategorien: "Service Innovation",  da Fonden for Entreprenørskab igen i år afholdte Danmarksmesterskaberne i Entreprenørskab i flotte rammer og en inspirerende atmosfære af både virke- og innovationslyst.

Med prisen og titlen som kategorivindere fulgte også en check på 25.000 kr.

Lyspunkt i en svær tid

"Vi er stolte og glade for prisen. Det er fantastisk at blive anerkendt for sit hårde arbejde igennem en svær tid som denne. Og vi vil gerne takke alle dem, som har været med til at bidrage til vores iværksættereventyr," lød det fra CEO og Co-founder Abdirahman M. Jama (t.v.).

DM i Entrepreneurship

Reppy.dk er på samme tid både et online værksted og en sammenligningsportal til alle os smartphone- og tabletejere, som ønsker at finde det bedste og billigste reparationsværksted i vores eget lokalområde.

Det var Dansk Erhverv og Børsen, der lagde rammer til det store arrangement, og alle deltagerne havde i månedsvis trænet deres pitch-kompetencer og arbejdet med at udvikle og optimere deres ideer som en del af uddannelses- og entreprenørskabsforløbet 'Start Up Programme'.

De har fokus på samfundsrelevante, værdiskabende og bæredygtige løsninger, og til DM i Entrepreneurskab skulle de så endelig præsentere deres ideer for et panel af erfarne erhvervsfolk og iværksættere.

Deltagerne er studerende på både korte og mellemlange videregående uddannelser, og kommer fra Aalborg, Aarhus, Randers, Viborg, Skanderborg, Svendborg og Odense.

Til DM i Entreprenørskab dystede de i fire overordnede kategorier:

• Green Tech
  • Service Innovation
  • Life Techu
  • Social Entrepreneurship

Stort tillykke til Abdirahman M. Jama og resten af Team Reppy.dk

---

SDU Entrepreneurship Labs er universitetets innovations- og iværksættermiljø, hvor vi udklækker startups som Reppy.dk

Redaktionen afsluttet: 27.05.2021