Skip to main content
DA / EN

Værktøjet: Forretningsmodellen

Forretningsmodel - klik for at læse mere
Inspirationskort 3: Hvordan skabes salg?

Hvordan får vi kontakt til kunderne?

Vær opmærksom på følgende:

  • Kommunikationen til kunden: Hvordan bliver kunden opmærksom på løsningen og værdien af den, hvordan køber kunden løsningen, hvordan leveres løsningen, hvad er der af eftermarked.
  • Relationen til kunden: Valg af salgskanal, egen salgsstyrke eller ekstern, hvem skal der opbygges relationer med (– se evt. inspirationskort 2 igen) og hvordan vedligeholdes relationen efter salget?

Eksempler på måder at sælge til kunden (salgskanaler):

  • Egen salgsstyrke (internt i virksomheden)
  • Grossister og mellemhandlere
  • Salg på nettet
  • Krydssalg (tilbud af andre relevante løsninger i forbindelse med salg)

Sidst opdateret: 29.11.2016