Æresdoktor deltager i ph.d.-sommerskole på MCI

Professor og æresdoktor ved SDU Karl Leo gæster MCI i forbindelse med ph.d.-sommerskole i august.

I fjor blev den anerkendte fysiker og forsker, professor Karl Leo fra Technische Universität Dresden (Institut für Angewandte Photophysik) samt Fraunhofer Instituttet i Dresden IPMS (Fraunhofer lnstitut für Photonische Microsysteme) udnævnt til æresdoktor ved Syddansk Universitet grundet sine enestående forskningsresultater og karriere. Nu gæster Karl Leo Mads Clausen Instituttet i forbindelse med, at han deltager i en ph.d.-sommerskole om organiske elektroniske systemer.

Ph.d.-sommerskolen Stability, Reliability and Promises of Organic Systems er for master- og ph.d.-studerende og foregår d. 18.-22. august 2014. Overordnet handler den om organiske solceller og organisk elektronik med fokus på optimering af grænseflader i enhederne, enhedernes stabilitet og levetid samt industriel implementering. Udover æresdoktor Karl Leo, der skal holde to oplæg for deltagerne, vil der også være bidrag fra anerkendte forskere fra Max Planck Instituttet, University of Würzburg, University of Bath, University of Linz, Fraunhofer COMEDD, Syddansk Universitet, University of Graz University of Technology samt flere andre.

For mere information om og tilmelding til ph.d.-sommerskolen Stability, Reliability and Promises of Organic Systems, læs her http://thinface.eu/summerschool-2014-2/

Foto: Professor Karl Leo.
Redaktionen afsluttet: 04.07.2014