BHJ Fonden uddelte priser til forskere fra SDU Sønderborg

Forskerne Fei Yu og Yogendra Kumar Mishra modtog hver 25.000 kroner, da BHJ Fonden fredag uddelte priser på SDU Sønderborg.

En af Sønderjyllands store humanitære og kulturelle fonde, BHJ Fonden, uddelte fredag to forskningspriser ved BHJ Award.

“Vi er dybt taknemmelige over, at BHJ Fonden støtter stærkt op omkring SDU. Fonden spiller en vigtig rolle i at understøtte vores unge medarbejdere med både økonomi og hæder,” lød det fra professor og leder for Mads Clausen Instituttet, Horst-Günter Rubahn.

BHJ Fonden, som har fokus på at støtte initiativer, der kan styrke udviklingen fortrinsvis i Sønderjylland, har igennem mere end 10 år støttet op omkring SDU med forskellige priser til studerende, forskere og undervisere, som har udmærket sig på Campus Sønderborg.

Priserne ’Young Scientist Award’ og ’Innovation Award’ gik til henholdsvis Yogendra Kumar Mishra og Fei Yu, som udover hæderen modtog 25.000 kroner hver.

I begrundelsen for, at professor mso Yogendra Kumar Mishra blev tildelt ’Young Scientist Award’ blev der bl.a. lagt vægt på en enorm foretagsomhed, som har udmøntet sig i end 50 publicerede videnskabelige artikler i de seneste tre år, hvor han har været ansat ved SDU i Sønderborg.

Endvidere har han formået at opbygge en stærk forskningsgruppe omkring området 'smarte materialer', som SDU Sønderborg allerede nu er kendt vidt og bredt for.

Lektor Fei Yu blev hædret for at være en drivkraft bag implementeringen af 'Virtual and Augmented Reality’ (VAR) i både forskning og undervisning på SDU Sønderborg. Fei Yu så hurtigt potentialet i VAR, hvilket i dag er et værktøj, som er stærkt efterspurgt af både studerende på universitetet og områdets virksomheder.

Redaktionen afsluttet: 06.12.2021