Sustainable Procurement in Supply Chain Focusing on Danish Context

I juni 2019 forsvarede Devika Kannan fra SDU Engineering Operations Management sin ph.d.-afhandling med denne titel, hvori hun fokusere på at udvikle et toolkit som kan bane vejen for at implementere Sustainable Procurement (SP) i den private sektor i Danmark.

Ph.d.-afhandling om udvikling af Toolkit til bæredygtigt indkøb

I juni 2019 forsvarede Devika Kannan fra SDU Engineering Operations Management sin ph.d.-afhandling med titlen “Sustainable Procurement in Supply Chain Focusing on Danish Context”.

I afhandlingen fokuserede Devika på at udvikle et toolkit, som kan bane vejen for implementering af Sustainable Procurement (SP) for indkøb i den private sektor i Danmark. Resultaterne i Devikas ph.d.-afhandling har stort potentiale for at kunne gøre en forskel i forhold til Verdensmål nr. 12.

Arbejdet med dette emne er meget relevant, da FN’s 17 verdensmål (SDG) allerede nu påvirker forbrugere, institutioner, virksomheder, samfund og regeringer globalt set, og vil gøre det i endnu større grad i fremtiden.

Læs her den engelske artikel om afhandlingen Sustainable Procurement in Supply Chain Focusing on Danish Context

Redaktionen afsluttet: 11.06.2019