Skip to main content

Sportsindustriseminar

Derfor samles vi til seminar d. 2. oktober 2019, kl. 9.00 - 16.00

Seminaret har til formål at samle virksomheder og repræsentanter fra sportsbranchen, fodbold, idrætsorganisationer, klubber og forskningen. i vil på seminaret diskutere mulighederne for samarbejde, præsentere ideer, dele erfaringer og identificere nye trends inden for sportsindustrien, idrætsbranchen og forskning inden for de brede, tværfaglige domæner “leg, boldspil, bevægelse, læring og teknologi“.
Download Sportsindustri-seminar_invitation_SDU_IOB.

Tilmelding efter først til mølle princippet (der er begrænset antal pladser) ved at klikke her: Tilmelding
Tilmelding er bindende, men ved forfald kan pladsen gives til en kollega.

Prisen er gratis, men ved manglende afbud senest 2 dage før opkræves kr. 250,-. Prisen inkluderer forplejning.

Sportsindustriseminaret er støttet af Region Syddanmark. 

Se udkast til program her.
Yderlige info kontakt Lars Elbæk: tlf.: 2140 1943, e-mail: elbaek@health.sdu.dk

Udvikling og implementering af digitale teknologier inden for idræt og bevægelse bliver fortsat mere udbredt, og teknologierne har banebrydende potentialer.
Boldspil, især fodbold, spiller en stor rolle i måden børn og voksne leger og socialiserer på og er ikke begrænset til eliten. Teknologier i boldspil kan derfor have stor indvirkning på sundhed og motivation i spiloplevelsen.
Skabelsen af nye produkter og services, disruption, bæredygtighed og arkitektonisk innovation har inspireret til iværksætteri og etablering af virksomheder. Sportsidnustrien udvikler og handler med interaktiv legepladsredskaber, træningsspil, interaktiv fitness, sundhedsteknologi og digitaliserede rehabiliteringssystemer.
Mange af disse teknologier giver brugerne direkte feedback, motiverer og stimulerer til læreprocesser. Virtual reality (VR), augmented reality (AR) og mobile spil-applikationer sigter mod værdiskabelse, f.eks. Pokémon GO, bidrager til at fremme en aktiv livsstil.

Sidst opdateret: 20.07.2022