Tilbage, hvor det hele startede

Vi byder hjerteligt velkommen til Mette Hynding, der er ny rekrutterings- og trivselsmedarbejder.

Den 15. februar var vi så heldige at kunne byde velkommen til Mette Hynding, der starter i en nyoprettet stilling som rekrutterings- og trivselsmedarbejder. I den nye stilling skal Mette blandt andet arbejde med rekruttering og fastholdelse af studerende til vores uddannelser og have fokus på de studerendes trivsel.

Mette vender tilbage til dér, hvor det hele startede, idet hun tog sin bachelor i sociologi og kulturanalyse på Syddansk Universitet Esbjerg. Hun har derudover en kandidat i kultur og formidling fra Syddansk Universitet i Odense.

Mette byder derudover ind med et stort kendskab til lokalområdet og områdets virksomheder. Hun kommer fra en stilling som receptionschef ved det nystartede Fanø Krogaard, hvor hun var med fra begyndelsen. Hun har også slået sine folder som eventkoordinator ved Esbjerg Kommunes Eventsekretariat, hvor hun var med til at planlægge og afvikle The Tall Ships Races 2018, og så har hun haft ansvaret for Studiebyen Esbjerg ved Business Esbjerg.

- Jeg ser frem til at bidrage til den positive udvikling, som vi er i i Esbjerg. Jeg vil gøre, hvad jeg kan for, at vi kan tiltrække flere studerende til SDU Esbjerg, hvor vi har spændende og relevante uddannelser, en spritny og moderne campus og et tæt og givtigt samarbejde med det esbjergensiske erhvervsliv. Der er slet ikke nok, som ved, at vi blandt andet har tre uddannelser, som ikke kan læses andre steder end på SDU Esbjerg.

- Jeg går til opgaven som rekrutterings- og trivselsmedarbejder med stor nysgerrighed og interesse for, hvad der driver de unge og deres valg af uddannelse. Når vi ved, hvad der giver mening for de unge, får vi lettere ved at tiltrække dem, fortæller Mette.

Mette bor på Fanø med sin kæreste og deres to piger. Hun er trådt til som barselsvikar for Pernille List, der holder en velfortjent barsel med sin nye søn og sin lille familie.

Velkommen til, Mette!

Mette