Ny uddannelsesansvarlig for erhvervsøkonomi på SDU Esbjerg

Malene Damsted er ny uddannelsesansvarlig for erhvervsøkonomi og ekstern lektor på HA-uddannelsen på Institut for Sociologi, Miljø-og Erhvervsøkonomi. I sin nye stilling vil hun bl.a. arbejde for at styrke tilhørsforholdet mellem de studerende, uddannelsen og campus.

SDU har fået sig en ny uddannelsesansvarlig for erhvervsøkonomi i Esbjerg. Malene Damsted tiltrådte sin nye stilling d. 1. August 2019, hvor hun ligeledes vil fungere som ekstern lektor samt AC Fuldmægtig.

Og det er ikke første gang, hun har været tilknyttet instituttet. I perioden 2011-2013 var hun ansat først som videnskabelig assistent og senere i en Ph.d.-stilling. Malene kommer fra en lektorstilling i Finans & Økonomi på Erhvervsakademi og Professionshøjskole UCL. Hun har siden 2017 sideløbende været ekstern lektor på SDU.

Malene i midten sammen med hendes partner, to døtre og hunden Mozzie

Malene er 35år, og hun afløser Lars Ravn-Jonsen, der fortsætter som lektor på instituttet. Hun kommer oprindeligt fra Sønderjylland, men har boet en del af sit liv i USA, hvor hun har en bachelor i Business Administration and Financial Economics and Finance samt en kandidat i Applied Economics. Hun har desuden efter sit ophold i USA færdiggjort hele fagpakken på cand.merc. på SDU i Esbjerg, hvilket har givet hende stor indsigt på tværs af den erhvervsøkonomiske fagpakke.

Sammenspil er nøgleordet

I sin nye stilling glæder hun sig til at vende tilbage til instituttet nu som ny uddannelsesansvarlig for erhvervsøkonomi. Og hun lægger ikke skjul på, at det især er undervisningen og formidlingens kunst, som hun brænder for.

- Jeg glæder mig vildt meget til interaktionen med de studerende og til at sige velkommen til alle de nye studerende på campus. Derudover glæder jeg mig til at arbejde internt både med didaktik og pædagogik i forhold til, hvad vi skal gøre fremadrettet og dermed være med til at fremtidssikre uddannelserne lokalt. Det syntes jeg er vildt fedt.

Hun har specielt fokus på uddannelsesudvikling, og hvordan HA-uddannelsen fremtidssikres. Især samspillet mellem fagene og studiemiljøet er i fokus.

- Som uddannelsesansvarlig vil jeg især fokusere på at skabe et større tilhørsforhold blandt de studerende, uddannelsen, medarbejderne og campus Esbjerg. De studerende skal gerne tilegne sig et slags ”ejerforhold” over instituttet, campus og uddannelsen, og jeg håber på, at vi kan skabe et bedre sammenspil mellem semestrene.

Mød den Uddannelsesansvarlige

Malene Damsted er ny uddannelsesleder for HA-Uddannelsen på SDU Esbjerg. Hun har en kandidat i Applied Economics, som hun tog i USA og har desuden hele fagpakken på cand.merc fra SDU. Udover at være Uddannelsesansvarlig er hun ligeledes ekstern lektor og AC Fuldmægtig på SDU Esbjerg.

Se Malenes SDU-profil her

Malene Damsted, Uddannelsesansvarlig erhvervsøkonomi

Hvad er det bedste ved SDU Esbjerg?

- Jeg kan ikke kun sige én god ting om SDU Esbjerg. Jeg er rigtig glad for at være tilbage i Esbjerg. Dagligdagen på instituttet er ikke så højtidelig, og det er virkelige mennesker, som er til at tale med. Man bliver mødt i øjenhøjde blandt alle medarbejderne, og dørene står altid åbent. Derudover er der et dejligt internationalt miljø på campus, som jeg har savnet rigtigt meget.

Når Malene Damsted ikke har travlt med uddannelsesudvikling og undervisning, går det meste af hendes tid med hendes familie. Hun er gift og har sammen med hendes partner to piger på 2 ½ og 4 ½ år – og hunden ”Mozzie” på otte år. Selvom det meste af fritiden går med familielivet, går der også en del tid i vinterhalvåret på at følge med i NFL - en hobby som tydeligt er medbragt ved hjemkomsten fra USA.

Redaktionen afsluttet: 06.11.2019