Esbjerg Universitetspris 2012 tildelt Malene Damsted

Klimakommissær Connie Hedegaard overrakte fredag den 9. november Esbjerg Universitetspris 2012 til to fremragende studerende ved et arrangement på Syddansk Universitet Esbjerg.

Modtagerne var Malene Damsted fra Institut for Miljø- og Erhvervsøkonomi på Syddansk Universitet Esbjerg og Søren Heide Lambertsen fra Aalborg Universitet Esbjerg. Begge har arbejdet hårdt gennem hele deres studietid og blev derfor hædret med 25.000 kroner hver af Universitetsprisen.

Malene Damsted arbejder på sin ph.d.-afhandling om forbrugernes opfattelse af fysisk risiko. Projektet er delvist finansieret af Sikkerhedsstyrelsen og skal give grundlag for en bedre kommunikation til forbrugerne med henblik på at reducere antallet af ulykker. Projektet er direkte rettet mod at løfte kompetencer i regionen.

Redaktionen afsluttet: 14.11.2012