Forskning

GREENCAP (Forbedring af grøn kapacitet i HEI til at fremme bæredygtig udvikling i Cambodja): Et EU, ERASMUS+ projekt

Projektet skal støtte Cambodjas vej til grøn vækst og bæredygtig udvikling.

Det overordnede mål med GREENCAP-projektet er at støtte Cambodjas vej mod grøn vækst og bæredygtig udvikling ved at fremme samarbejdet mellem EU-Cambodianske universiteter og virksomheder.

GREENCAP fokuserer på at fremme grøn uddannelse og multidisciplinær grøn forskning ved at etablere et stærkt samarbejde mellem universiteter og virksomheder (inden for inkorporering af ministerier, ngo'er og civilsamfund).

Projektet gennemføres i samarbejde med franske, spanske, cambodjanske universiteter og ikke-akademiske partnere, der arbejder inden for bæredygtig udvikling. GREENCAP finansieres af EU, ERASMUS + -projektet med et beløb på 1 million Euro og vil blive implementeret i perioden januar 2020-december 2022.

Projektkoordinator og kontaktperson: Dewan Ahsan, Associate Professor, Institut for Sociologi, Miljø- og Erhvervsøkonomi

Redaktionen afsluttet: 25.10.2019