Institutleder medlem af Danmarks Naturvidenskabelige Akademi

Professor og institutleder Horst-Günter Rubahn er indstillet som medlem af Danmarks Naturvidenskabelige Akademi

Professor Horst-Günter Rubahn, institutleder af Mads Clausen Instituttet, Syddansk Universitet Sønderborg, er blevet indstillet som medlem af Danmarks Naturvidenskabelige Akademi (DNA) fra november 2013. Akademiet blev oprettet i 1982 og er en forskningspolitisk organisation, der har til formål at fremme dansk naturvidenskabelig forskning. DNA består af en bredt sammensat gruppe af aktive forskere ved universiteter og højere læreanstalter i Danmark og tæller 188 medlemmer.

DNA’s aktiviteter består i gennem møder, kurser og udsendelse af forskningspolitiske publikationer at fremme forståelsen mellem forskere og det øvrige samfund.

Horst-Günter Rubahn er født i Flensborg i Tyskland, og har siden januar 2012 fungeret som institutleder for Mads Clausen Instituttet og campusleder af for Syddansk Universitet Campus Sønderborg. Han er samtidig administrerende direktør for nanoteknologicentret NanoSYD. Horst-Günter Rubahn er Dr.habil fra Göttingen Universitet og professor i fysik ved SDU siden 2004.

Redaktionen afsluttet: 19.12.2013