Skip to main content

#PAYITFORWARD - #PAYITBACK          11.-12. marts 2022

HEADER

Seminar for  TP-kandidater fra 20/21, deres kursusledere, TP-samarbejdspartnere og alle undervisere samt forskere på Teoretisk Pædagogikum

Verden brænder! Klima og bæredygtighed diskuteres ivrigt i medierne, men fylder denne debat nok i gymnasiet og i undervisningen? Hvordan skal fremtidens gymnasium se ud, og er der behov for en opdatering af vores forståelse af fag og fagsyn? Og kan eller skal man overhovedet arbejde med bæredygtighed i gymnasiet i dag - og i så fald hvordan?

Er der fx brug for nye fag eller samarbejder mellem fag for at ruste eleverne til at forholde sig til tidens epokale nøgleproblemer og til fremtidens problemstillinger? Hvad kan være fagenes forskellige roller i forhold til at medvirke til at forstå og måske endda løse den globale miljø-, klima- og biodiversitetskrise vi har bragt os i, som menneskehed? Er der særlige faglige problemstillinger, som fx specifikke negative miljøkonsekvenser som er oplagte at særlige fag tager sig af at tematisere og behandle? Og er der er mere almene problemstillinger som går på tværs af alle fag, som fx hvad klimaproblemerne fylder i de unges bevidsthed og hvad det gør ved dem og deres befindelighed i verden?

Tid og sted
Den 10.-11. marts 2022 på ODEON i Odense

Tilmelding
Sæt allerede nu kryds i kalenderen. Tilmelding til seminaret åbner snart

Tilmelding & Program

Kommer snart

Sidst opdateret: 17.01.2022