Menu

Ledelse, Didaktik og Udvikling

Hvorfor Ledelse, Didaktik og Udvikling?

Det aktuelle pres på udvikling af skolens undervisning stiller nye krav til skolens ressourcepersoner om systematik og viden om, hvordan man går ind i udvikligsopgaver.
Gennem Lederskab, Didaktik og Udvikling videreuddanner man sig gennem arbejdet med et individuelt valgt projekt, der underkastes didaktisk og organisatorisk analyse i lyset af den nyeste forskningsbaserede viden – en udvikling der sker gennem sparring med kolleger, undervisere og forskere.

 

Deltagerprofil

Ledelse, Didaktik og Udvikling henvender sig til ressourcepersoner, konsulenter og ledere i og omkring skole og uddannelse – dvs. modulet henvender sig til dem, der ønsker at udvikle undervisning og skolen som organisation gennem en kombination af didaktisk teori og viden om systematisk udviklingsarbejde.

Formål

Formålet med uddannelsesforløbet er, at den studerende arbejder refleksivt, kritisk og teoretisk med undervisning- og skoleudvikling, herunder udviklingsarbejder, der omfatter faglige og kollegiale samarbejder. Det forudsættes, at disse udviklingsarbejder planlægges, gennemgøres og evalueres i den organisatoriske kontekst.

 

Hovedtemaer

Seminar 1: Den 5.-6. marts 2018
Diagnosticering – Hvad?

 

Seminar 2: Den 17.-18. maj 2018
Programteori og didaktisk analyse – Hvorfor?

 

Seminar 3: Den 17.-18.  september 2018
Evaluering – Hvor er vi?

 

Seminar 4: Den 29.-30. oktober  2018 | 
Permanens og forankring – Hvorhen?

 

Se informationsfolder for Ledelse, Didaktik og Udvikling her.

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.  Læs mere om cookies

Acceptér cookies