Ledelse, Didaktik og Udvikling

Hvorfor Ledelse, Didaktik og Udvikling?

Det aktuelle pres på udvikling af skolens undervisning stiller nye krav til skolens ressourcepersoner om systematik og viden om, hvordan man går ind i udvikligsopgaver.
Gennem Ledelse, Didaktik og Udvikling videreuddanner man sig gennem arbejdet med et individuelt valgt projekt, der underkastes didaktisk og organisatorisk analyse i lyset af den nyeste forskningsbaserede viden – en udvikling der sker gennem sparring med kolleger, undervisere og forskere.

 

Deltagerprofil

Ledelse, Didaktik og Udvikling henvender sig til ressourcepersoner, konsulenter og ledere i og omkring skole og uddannelse – dvs. modulet henvender sig til dem, der ønsker at udvikle undervisning og skolen som organisation gennem en kombination af didaktisk teori og viden om systematisk udviklingsarbejde.

Formål

Formålet med uddannelsesforløbet er, at den studerende arbejder refleksivt, kritisk og teoretisk med undervisning- og skoleudvikling, herunder udviklingsarbejder, der omfatter faglige og kollegiale samarbejder. Det forudsættes, at disse udviklingsarbejder planlægges, gennemgøres og evalueres i den organisatoriske kontekst.

 

Hovedtemaer

1. seminar 4.-5. marts 2019Diagnosticering – Hvad?

2. seminar 15.-16. maj 2019: Programteori og didaktisk analyse – Hvorfor?

3. seminar 16.-17. september 2019: Evaluering – Hvor er vi?

4. seminar 30.-31. oktober 2019: Permanens og forankring – Hvorhen?

Tilmelding sker pr. e-mail til Louise Lund med oplysninger om deltagerens navn, e-mail adresse, samt skolens EAN- og CVR nummer.

Send mail

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies