Menu

Ledelse, Didaktik og Udvikling

Hvorfor Ledelse, Didaktik og Udvikling?

Det aktuelle pres på udvikling af skolens undervisning stiller nye krav til skolens ressourcepersoner om systematik og viden om, hvordan man går ind i udvikligsopgaver.
Gennem Ledelse, Didaktik og Udvikling videreuddanner man sig gennem arbejdet med et individuelt valgt projekt, der underkastes didaktisk og organisatorisk analyse i lyset af den nyeste forskningsbaserede viden – en udvikling der sker gennem sparring med kolleger, undervisere og forskere.

 

Deltagerprofil

Ledelse, Didaktik og Udvikling henvender sig til ressourcepersoner, konsulenter og ledere i og omkring skole og uddannelse – dvs. modulet henvender sig til dem, der ønsker at udvikle undervisning og skolen som organisation gennem en kombination af didaktisk teori og viden om systematisk udviklingsarbejde.

Formål

Formålet med uddannelsesforløbet er, at den studerende arbejder refleksivt, kritisk og teoretisk med undervisning- og skoleudvikling, herunder udviklingsarbejder, der omfatter faglige og kollegiale samarbejder. Det forudsættes, at disse udviklingsarbejder planlægges, gennemgøres og evalueres i den organisatoriske kontekst.

 

Hovedtemaer

Seminar 1: 17.-18. september 2018
Diagnosticering – Hvad?

 

Seminar 2: 29.-30. oktober 2018
Programteori og didaktisk analyse – Hvorfor?

 

Seminar 3: 7.-8. januar 2019
Evaluering – Hvor er vi?

 

Seminar 4: 28. februar - 1. marts 2019| 
Permanens og forankring – Hvorhen?

 

Skriveseminar: 25.-26. april 2019

 

Se informationsfolderen om Ledelse, Didaktik og Udvikling.

Tilmelding sker pr. e-mail til Bettina Ross med oplysninger om deltagerens navn, e-mail adresse, samt skolens EAN- og CVR nummer.

Send e-mail

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies