GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 115
"Centrale indblik - Empiriske studier i gymnasiet"
- Mastere undersøger aktionslæring, litteraturdidaktik, strategi, udvikling, matematik og køn.
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 114
"Nogle gange kommer vi videre"
- Nye tanker om didaktik og ledelse i de gymnasiale uddannelser
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 113
Ung Forskning
-Ph.d.-afhandlinger dec. 2016-jan. 2018
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 112
Søgebrønden
- om brug af videnskabelige kilder i gymnasiet
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 111
Drenges underpræsteren i skolesystemet
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 110
Gymnasiet – og Peter Henrik – på briksen
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 109
Masternummeret
"Hvem bestemmer retningerne...?" - tanker om de gymnasiale uddannelser
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 108
Karrierelæring og overgang til videregående uddannelser
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 107
"De muligheder vi har..." - i forhold til frafald og kvalitet
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 106
"De retninger vi taget..." Nye tanker om didaktik og ledelse i de gymnasiale uddannelser
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 105
Baglæns på høje hæle. Om køn, karriere og mellemledelse
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 104
Europortfolio
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 103
Evaluering af projektet Akademiet for Talentfulde Unge
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 102
"Veje ad hvilke..." Nye tanker om ledelse og didaktik
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 101
Samspilsdidaktik og fagligt samarbejde i praksis
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 100
Veje til klogskab
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 98
Skoleledelse - en samtidsdiagnose
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 97
Profilering og faglige samspil
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 96
Fokus på faglig skrivning
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 95
Undervisning i bevægelse - GO
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 94
Nordisk pædagogisk tradition? - mellem Grundtvig og Ny Nordisk Skole
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 93
Viljen til forandring i tale og handling
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 92
Unges holdninger til pædagogik, viden og uddannelse
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 91
Balancer på toppen - om karriereveje, køn og ledelse i de gymnasiale uddannelser
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 90
Social inklusion / eksklusion i tale og handling på HF & VUC
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 89
Innovation i gymnasiet, rapport 3 og 4
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 88
Pædagogik og motivation
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 87
Mobilens (u)muligheder
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 86
Læringssamarbejde
Pris: 80 kroner eksklusivt moms og forsendelsesgebyr.
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 85
Implementeringsledelse
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 84
Per aspera ad astra - Festskrift til Harry Haue
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 83
Medarbejderindflydelse, kommunikation og roller på Gefion Gymnasium
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 82
Innovation i gymnasiet, rapport 2
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 81
At tegne en tanke
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 80
Mangfoldighed og fællesskab.
Pris: 100 kroner eksklusivt moms og forsendelsesgebyr.
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 79
Innovation i gymnasiet, rapport 1
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 78
Sporskifte i gymnasiet
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 77 - udgået
Videnskabsretorik og skrivedidaktik
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 76
Ret og gyldighed i gymnasiet
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 75
Mellem Bagenkop og Harboøre - elevfortællinger fra danske udkanter
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 74
Litteraturdidaktik på kognitivt grundlag
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 73
Ny skriftlighed?
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 72
Fag og didaktik - med fagsamspil som udfordring
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 71
Festskrift i anledning af 10-året for oprettelsen af Dansk Institut for Gymnasiepædagogik
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 70
Det visuelle og det kreative
Bud på en visionær gymnasieuddannelse
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 69
Tænkeredskaber
Gymnasieelevers metakognitive lærestrategier
SÆRUDGAVE AASE H. B. EBBENSGAARD
Læring af fælles sprog gennem sprogspil
Æsterisk læring - skabelse i dialogens mellemrum
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 68
Lærerroller - stabilitet og forandring
Tredje delrapport fra forskningsprojektet "Nye lærerroller efter 2005-reformen"
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 67
Rektor tænker organisation
Organisationsforestillinger i lyset af den dobbelte reform af det almene gymnasium
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 66
Gymnasiereformen 2005 - professionalisering af ledelse, lærere og elever?
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 65
Historiedidaktik og uddannelsespolitik i Danmark, fem forelæsninger
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 64
Lærerroller i praksis
Anden delrapport fra forskningsprojektet "Nye lærerroller efter 2005-reformen"
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 63
Evaluering af arbejdsformer og fagligt samspil
Tablettens indvirkning
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 62
Lærererfaringer med teamarbejde i gymnasiereformens første år
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 61
Læremidler i didaktisk sammenhæng
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 60
En ekstra chance - portfolieevaluering i dansk
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 59
Nye læringsstrategier i de gymnasiale uddannelse
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 58
Reformevalueringer 2006
Grundforløbet i stx
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 57
Progressionsforestillinger
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 56
Gymnasiets dilemmaer - lærernes dispositioner
Første delrapport fra forskningsprojekt "Nye lærerroller efter 2005-reformen"
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 55
Fagdidaktik - mellem fag og didaktik
En konferencerapport
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 54
Udviklingsprojekter som læringsrum
Potentialer og barrierer for skoleudvikling i det almene gymnasium
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 53
Har du lavet dine lektier i dag?
Lektier og studiekompetence i det almene gymnasium
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 52
Årsfest 2004
Nye mastere og nye lektorer
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 51
Fremtidens ledelse af gymnasieskolerne II
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 50
Nye krav - nye balancer - en undersøgelse af fremtidens ledelse i det almene gymnasium
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 49
En uddannelsesreform fylder 100 år
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 48
Skagerrak - Et skolesamarbejdsprojekt
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 47
Et analystisk blik på senmodernitetens gymnasium
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 46
Forskeruddannelse i Gymnasiepædagogik
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 45
Dansk i fremtidens læreruddannelser på universiteter og seminarer
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 44
Årsfest 2003 på Dansk Institut for Gymnasiepædagogik
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 43
Læringsmiljøet i Gymnasiet
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 42
Læselist Bind 2
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 41
Læselist Bind 1
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 40
Portfolioevaluering
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 39
Fysik, fysik, fysik...
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 38
Almendannelse som ledestjerne
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 37
DIG - status med perspektiv
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 36
Forskeruddannelse i gymnasiepædagogik
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 35
Forelæsningsbibliotek 2002/2003
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 34
Demokratisk dannelse - udstødt af den pædagogiske forskning
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 33
Abe & Søko
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 32
Elev/student - en teoretisk og empirisk undersøgelse af begrebet studiekompetence. Bind 2.
Kapitel 3
Kapitel 4
Kapitel 5
Noter
Litteratur
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 31
Elev/student - en teoretisk og empirisk undersøgelse af begrebet studiekompetence. Bind 1.
Indholdsfortegnelse
Indledning
Kapitel 1 og 2
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 30
Dansk Institut for Gymnasiepædagogik
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 29
Almenpædagogiske problemstillinger - i senmoderne relief.
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 28
Forskeruddannelse i Gymnasiepædagogik
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 27
Forelæsningsbibliotek
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 26
Forsøgsarbejdet i gymnasiet - som lærerne ser det.
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 25
Intellektuel eller ekspert?
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 24
Forskningsbaseret brug af teknologi i gymnasieundervisningen
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 23
Arkitektur og pædagogik - en konference
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 22
Fag og pædagogik
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 21
Forskeruddannelsen i gymnasiepædagogik. Forår 2001
GYMNASIEPÆDGOGIK nr. 20
Lån en forelæser! Forelæsningsbiblioteket ved DIG er henvendt til alle, der arrangerer konferencer etc. i relation til de 4 gymnasiale uddannelser
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 19
Masteruddannelse i Gymnasiepædagogik - grenvalg, studieordning og bekendtgørelse
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 18
De ungdomsgymnasiale læringskulturer - udfordringer under krydspres.
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 17
Rapport fra konferencen Lærebog 2000, der belyste lærebogens situation
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 16
Education and Enlightenment plays a central role in the Danish society
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 15
Fremlæggelse af instituttets videnskabelige medarbejderes forskningsprojekter
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 14
Lån en forelæser! Forelæsningsbiblioteket ved DIG er henvendt til alle, der arrangerer konferencer etc. i relation til de 4 gymnasiale uddannelse
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 12
Værdier i skole og samfund
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 11
Forskeruddannelse i gymnasiepædagogik. Forår 2000
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 10
DIG's masteruddannelse i IT-pædagogik
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 9
DIG's masteruddannelse i Fagpædagogik
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 8
DIG's masteruddannelse i Almenpædagogik
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 7
DIG's masteruddannelse i Studievejledning
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 6
DIG's masteruddannelse i Ledelse
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr. 4
Artikler om almendannelsens funktion i de gymnasiale uddannelser
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr.3
Hvad kan vi lære af udlandet? Tre hold ledere og lærere fra det almene gymnasium og hf rejste i efteråret 1998 ud for at finde inspiration
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr.2
Tema-nummer om unges holdninger til etiske spørgsmål om døden
GYMNASIEPÆDAGOGIK nr.1
Taler ved indvielsen af Dansk Institut for Gymnasiepædagogik