Åbning af SDU Business School

Fredag den 17. september 2021 kl. 13.00 markeres åbningen af SDU Business School. Til arrangementet sætter repræsentanter fra erhvervslivet og universitetet sammen fokus på, hvordan den nye Business School kan styrke samarbejdet mellem parterne om at sikre relevante og aktuelle uddannelser.

Af Marlene Jørgensen, , 30-08-2021

Hvordan kan SDU Business School bringe uddannelser, studerende og erhvervslivet tættere sammen? Hvordan rustes fremtidens dimittender bedst til arbejdsmarkedet? Og hvordan kan universitetets brede regionale tilstedeværelse gøre en forskel både regionalt, nationalt og internationalt?

Det er omdrejningspunktet, når SDU fejrer åbningen af sin nye Business School den 17. september kl. 13.00-16.00 på SDU i Odense.

Ud over at være samlingspunkt for universitetets erhvervsøkonomiske uddannelser, er målet at skabe et endnu tættere samarbejde mellem SDU og erhvervslivet.

- Vi vil gerne bringe vores studerende og virksomhederne endnu tættere på hinanden allerede under studierne. Det gør vi bedst i tæt samarbejde og med input fra samarbejdspartnere og interessenter, så de studerendes overgang fra studier til arbejdsliv matcher erhvervslivets behov, siger Kristin B. Munksgaard, der er leder af SDU Business School.

Ved åbningen deltager blandt andre: Torben Frigaard Rasmussen, direktør og bestyrelsesformand, Mette Fjord Sørensen, chef for forskning og uddannelse i Dansk Industri, Jytte Reinholdt, direktør i Fynsk Erhverv og Peter Rahbæk Juel, borgmester i Odense Kommune.

Find hele programmet for åbningen herunder og tilmeld dig arrangementet her

Der er også mulighed for at følge arrangementet via stream, som vil blive tilføjet her på siden.

13.00-13.20

Velkomst og åbningstaler ved:

- Sebastian Mernild, prorektor, SDU

- Peter Rahbæk Juel, borgmester, Odense Kommune

- Jens Ringsmose, dekan, Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, SDU

13.20-14.00

Forskerpanel: Viden der gør dimittender klar til business

Hvordan kan centrale forskningsspørgsmål bidrage til at gøre SDU’s dimittender klar til business?

Panelet består af:

- Søren Askegaard, professor, SDU

- Mette Søgaard Nielsen, lektor, SDU

- Christian Riis Flor, professor, SDU

Moderator: Troels Mylenberg, nyhedsvært på TV2

14.00-14.20

14.20-15.20

Debat: SDU Business School og fremtidens samspil med erhvervslivet

Hvordan kan uddannelser, studerende og erhvervslivet bringes tættere sammen?

Og hvordan kan SDU Business School gøre en forskel for det omgivende samfund både regionalt, nationalt og internationalt?

Panelet består af:

- Torben Frigaard Rasmussen, direktør og bestyrelsesformand

- Mette Fjord Sørensen, chef for forskning og uddannelse, Dansk Industri

- Jytte Reinholdt, direktør, Fynsk Erhverv

- Kristin B. Munksgaard, leder af SDU Business School

Moderator: Troels Mylenberg, nyhedsvært på TV2

15.20-15.30

Next step for SDU Business School

Kristin. B. Munksgaard, leder af SDU Business School, samler op på dagen og fortæller om næste skridt

15.30-16.00

Reception og netværk