Konference

Mange internationale forskere gæster Kolding

Den 18. til den 20. maj vrimler det med udenlandske forskere og ph.d.-studerende på SDU Kolding og rundt i Kolding by, når entreprenørskabskonferencen NCSB løber af stablen.

Af Tina Højrup Kjær, , 19-05-2022

Den nordiske konference er en udviklingskonference, hvor fokus er på at forbedre forskning. Den blev afholdt første gang i 1980, og den er dermed verdens ældste, stadig igangværende entreprenørskabskonference sammen med Babson Conference.

NCSB-konferencen har haft det svært de sidste 10-15 år, da nogle mere internationale og globale konferencer vandt indpas i den periode. Imidlertid har Coronapandemien og et øget fokus på klimaet vendt forskere i Norden og Europas interesse mod NCSB igen som en relevant og mere klimavenlig mulighed, hvilket afspejler sig i det højeste antal deltagere i mange år. 110 deltagere primært fra Norden gæster Kolding, men der er også forskere fra USA, Tyskland, Australien, Østrig, Spanien, Frankrig, Italien, England, Estland, Polen, og Sydafrika.

NCSB-konferencen foregår hvert andet år, og sidste gang, SDU Kolding afholdt konferencen, var i 2010.

Professor Kim Klyver er vært, og han har følgeskab af en række gode forskningskolleger fra Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse (IER).

Redaktionen afsluttet: 19.05.2022