Mindeord over Michael Sheriff

Vi har mistet en god kollega på Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse.

Det er med stor sorg, at vi fra instituttet kan berette, at vores kollega Michael Sheriff er afgået ved døden.

Michael Sheriff har været tilknyttet instituttet siden oktober 2019 og arbejdede på et EU-projekt om cirkulær økonomi. Før han kom til SDU, var Michael tilknyttet universiteter i Italien og England.

Til trods for sin korte tid på instituttet var Michael en meget vellidt kollega. Alle, der havde fornøjelsen af at arbejde sammen med Michael, oplevede en kollega, der var utrolig hårdtarbejdende og fokuseret. Hans lange erfaring med projektledelse skinnede ofte igennem, når han planlagde sit arbejde, og han formåede på meget kort tid at etablere et imponerende netværk i Danmark i sit arbejde med cirkulær økonomi.

Som menneske var Michael ualmindelig behagelig og sympatisk. Altid venlig og smilende og med stor omsorg for sine kolleger og familie. Med sin opvækst i Sierra Leone og senere immigration til Italien havde Michael oplevet mere end de fleste, og når han en gang imellem delte sine oplevelser og erfaringer, var det tydeligt, at Michael var en person, man kunne lære utroligt meget af og som inspirerede med sin utrolige vedholdende og dedikation til at skabe et godt liv for sin familie og bygge en akademisk karriere og derigennem skabe værdi for kolleger og samarbejdspartnere.

Michaels bortgang er et stort tab, og vi vil savne hans gode humør og utrolige dedikation.

Michael efterlader sig en hustru og tre børn.

Æret være Michaels minde.
Redaktionen afsluttet: 18.08.2020