Camp Get Closer 2017

Camp Get Closer - Det lokale møder det globale

Fredag den 17. marts præsenterer Abena, Danfoss, Dansk Mjød og fem andre virksomheder en problemstilling fra deres virksomhed for flere end 500 studerende ved SDU Kolding, når de deltager i årets Camp Get Closer med temaet: Det lokale møder det globale.

Flere end 500 universitetsstuderende løser globale problemstillinger for otte lokale virksomheder

Fredag den 17. marts præsenterer Abena, Danfoss, Dansk Mjød og fem andre virksomheder en problemstilling fra deres virksomhed for flere end 500 studerende ved SDU Kolding. Virksomhederne deltager i årets Camp Get Closer, hvor de studerende arbejder sammen på tværs af fagligheder og årgange for at finde en løsning på problemstillinger fra erhvervslivet under temaet: Det lokale møder det globale.

Tre intense dage

Når SDU Kolding afholder Camp Get Closer for tredje gang, bliver det med en præcamp fredag den 17. marts, hvor virksomhederne præsenterer deres udfordring for de studerende.

Herefter følger tre intense dage i uge 12 fra tirsdag den 21. marts til og med torsdag den 23. marts 2017, hvor de studerende arbejder i grupper på tværs af fagligheder og årgange på at finde løsningsforslag til virksomhedernes udfordringer.

”Camp Get Closer 2017 handler om at udvikle og forbedre forhold mellem det lokale og det globale, som vi jo møder oftere og oftere i vores hverdag både som medarbejder og som arbejdsgiver, men i høj grad også som studerende”, forklarer Lone Toftild, der er daglig leder af interAct ved SDU og medansvarlig for campens gennemførelse.

”Vi bliver jo hele tiden tættere og tættere forbundet globalt på tværs af landegrænser gennem teknologi, sociale medier, handel, rejser, forretningsnetværk, kriser osv.”, fortsætter hun.

På campdagene får de studerende spørgetid hos virksomhederne, og der vil være forskellige oplæg. F.eks. vil Pitcherific sætte fokus på, hvordan man pitcher, og hvorfor det er så vigtigt at kunne pitche.

Stor succes hos virksomhederne

En række større og mindre virksomheder har tidligere deltaget i Camp Get Closer med succes:

”Vi kan se, at der med de studerende kommer forskellige tilgange til, hvordan det kan løses, og det er det, vi synes er sjovt og spændende. Vi har selv nogle tanker, men ikke altid løsningerne. Det hele er noget, vi kan tage med os og benytte i virksomheden”, siger Michael Hynkemejer, der er CEO hos Sourzing.com og tidligere deltager i Camp Get Closer.

Dette års deltagende virksomheder møder alle op med en udfordring inden for temaet. Det kan for eksempel være tiltrækning og fastholdelse af udenlandske medarbejdere, implementering af internationale standarder i danske virksomheder eller hvordan en virksomhed opretholder sin lokale identitet i et internationalt regi.

Torsdag den 23. marts 2017 fra 13.00 til 15.30 er der finale, hvor de studerende præsenterer deres løsningsforslag for virksomhederne, som efterfølgende kårer det bedste forslag.

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies