Skip to main content
DA / EN

Professor Eric Arnould blev udnævnt æresdoktor på Aalto Universitets School of Business

Ved tildelings-ceremonien den 20. maj 2016, blev Professor Eric Arnould fra Institut for Marketing & Management tildelt titlen som æresdoktor på Aalto Universitet, Helsinki i Finland.

Professor Eric Arnould er en pioner inden for teorier om forbruger kultur og har inden for dette område både formået at navngive og definere teorier. Med en uddannelse inden for Antropologi, har Arnould bidraget med metodologi inden for markedsanalyse og vist hvordan virksomheder kan udnytte etnografisk metodologier til bedre at forstå forbrugere og markeder. Arnould flere gange besøgt Aalto Universitets institut for Marketing i forbindelse med forskningssamarbejder.

Ud over Eric Arnould, blev 9 nye æresdoktorer tildelt denne æresfulde titel ved ceremonien, heriblandt den finske præsident Sauli Niinistö.  Arnould fik endda æren af at sidde ved siden af selve præsidenten under ceremonien. 

Denne fantastiske dag startede med en ceremoniske tildeling af deres respektive titler den 20. Maj kl. 12.15 i festhallen hos School of Business i Helsinki. Denne tildeling er den mest respekterede del af denne event.  Her får kandidater, doktorer og æresdoktorer deres titel. De såkaldte Promovendis ankommer og afgår fra ceremonien som et optog med føreren af ceremonien i fronten.  Dagen sluttede derefter med en festlig middag og bal kl. 18.30. Ud over den udsøgte mad, inkluderede festmåltidets program en række sange og taler.

Denne ceremoniske tildeling af titlen som æresdoktor har været en tradition hos School of Business i mange år. I 2016 markeres endda det halvfjerdsende år for afholdelse af dette arrangement siden 1946. Det er derfor ikke uden grund at dette arrangement anses for at være den mest anerkendte fejring på universitetet. Ideen bag arrangementet er, at dem som har fortjent deres grad bliver accepteret som fulde medlemmer inden for fællesskabet i deres respektive disciplin og er introduceret til netop dette fællesskab. Derfor er vi meget stolte på Institut for Marketing og Management over at have en af vores egne professorer til at modtage sådan en ære fra sådan en prestigefyldt institution som Aalto Universitet. 

Redaktionen afsluttet: 27.05.2016