Skip to main content

Succesfuld workshop med stort potentiale

Consumption, Culture and Commerce holdt workshop for hele den nordiske CCT-gruppe

Fra søndag den 10.maj til tirsdag den 12. maj afholdt Marketing & Managements forskningsgruppe Consumption, Culture and Commerce en workshop for hele den nordiske CCT-gruppe.

Efter et par danske regnvåde dage, viste Odense sig fra sin bedste og solfulde side, søndag eftermiddag hvor deltagerne ankom til Det Adelige jomfru kloster på Albani Torv. Det var 5. gang gruppen var samlet, og 20 personer var mødt frem.

Samarbejde gør mulighed til virkelighed
Flere af deltagerne gav udtryk for, at de kom til Danmark for at skabe muligheder i deres arbejde og for, at skabe synlighed omkring det nordiske CCT arbejde. En af deltagerne kaldte mødet for en kæmpe ”brainstorm”, hvor nye idéer blev vendt med nordiske kollegear. En anden deltager ville bruge gruppen til research og til at finde partnere til fremtidige Papers.

På programmet i Odense havde alle mulighed for at byde ind, og flere projekter fra norden blev præsenteret. Arbejdet i Odense tog udgangspunkt i det arbejde, gruppen havde startet ud med i Bergen i 2014. I Norge var deltagerne blevet enige om tre specifikke arbejdsgrupper, og derudover var der blevet brugt tid på, at udvikle idéer til en grant application.

Samtidig med diverse oplæg og diskussioner i Odense blev deltagerne enige om en fælles ramme for en grant application, og de fik udarbejdet konkrete beskrivelser til en ansøgning.
Hvis alt går vel mødes gruppen igen til efteråret - der er nemlig stadig masser af arbejde og potentiale i Nordic CCT-gruppen.

Redaktionen afsluttet: 18.05.2015