DigiB2B

Digitalisering styrker forretningen
Mange store virksomheder skaber ny og forbedret forretning på baggrund af den øgede digitalisering af stort set alle aspekter af samfundet. Nye forretningsmodeller, som bygger på store datamængder, algoritmer og ’Internet of Things’, udgør et enormt vækstpotentiale for virksomheder globalt. Projektet DigiB2B sætter fokus på, hvordan små og mellemstore virksomheder kan navigere i en virkelighed, hvor data og digitalisering i stigende grad er dagsordensættende.

Digitalisering rummer et stort potentiale for små og mellemstore virksomheder. Men mange mindre virksomheder oplever betydelige, strategiske udfordringer ved at gennemføre en digital transformation. Industriens Fond har valgt at fokusere specifikt på de udfordringer, som små og mellemstore virksomheder oplever, når målsætningen om en øget digitalisering af forretningsmodellen skal realiseres,” udtaler Mads Lebech, adm. direktør hos Industriens Fond.

Fonden tog sidste år initiativ til en temaindkaldelse inden for ’Nye Digitale Forretningsmodeller’. Med en bevilling på godt 2,7 mio. kroner er DigiB2B et af de projekter, som Industriens Fond har valgt at støtte. Læs mere om DigiB2B her.

Hvilke aktiviteter tilbyder projektet?
I DigiB2B vil der blive gennemført en række møder og interview med virksomheder, workshops med virksomheder, og test af det udviklede online-værktøj. Udover de forskellige konsortiepartnere vil disse interview, workshops og test have deltagelse af de involverede virksomheder.

Projektet bliver gennemført i samarbejde mellem Center for Integrerende Innovation ved Syddansk Universitet, Centre for Business Development ved Aarhus Universitet, Delendorff Advisory, Force Technology, DEA og Lifestyle & Design Cluster.

Virksomheder der har vist interesse for deltagelse i projektet:

  • B&R industriautomatisering A/S
  • ENKOTEC A/S
  • Kosan Crisplant A/S
  • DIEF A/S
  • Schur Technology A/S
  • Kvist Industries A/S 
  • C.C. Jensen A/S
  • HOUNÖ A/S

 

 

 

 

Kommunikationsstrategi

Læs om Digi B2B's kommunikationsstrategi

KLIK HER

Evalueringsstrategi

Læs om DigiB2B's evalueringsstrategi

KLIK HER

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies