Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet

Her mødes SDU og Nyt OUH: Kom med ind i Koblingszonen

Byggeriet af Nyt SUND skrider frem. Det gælder særligt bygning 6, der skal huse Koblingszonen, som er hjertet i sammenbygningen af SDU og Nyt OUH. Her mødes de to organisationer i et rum med fælles indgang og faciliteter. Kom med indenfor.

Af Bente Kjær, 10-03-2021

Nyt SUND: Indgang til Koblingszonen

Koblingszonens ankomstrum, som åbner sig op til loftet i tre etager, er et lyst og indbydende rum, hvor et stort gulv med forskellige opholdsmuligheder opfordrer til, at man slår sig ned. Fra ankomstrummet er der adgang til auditorier, læringsområder og møderum.

Koblingsbygningen

- Går du til højre, kommer du hen til formidlingsrummet Dialogen. Går du ligeud, havner du i SDU’s auditorium, mens du til venstre går ind i OUH’s auditorium. Så bygningen er lavet til, at det kan være et mødested, hvor der også kan være forskellige aktiviteter eller events, fordi der er rum til det, fortæller Anne Kathrine Overgaard, kontorchef for eksterne projekter på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet.

Fra Koblingszonen er der desuden ubesværet adgang mellem de to organisationer for medarbejdere, studerende og gæster via Vidensaksen, som ligger på første sal. Her strækker den sig fra SDUs hovedindgang i nord til Nyt OUHs hovedindgang i syd – i alt 1,3 kilometer.

Få en virtuel rundvisning i Koblingszonen i videoen herunder:

Bygning 6

Foruden Koblingszonen skal bygning 6 blandt andet også huse Retsmedicinsk Institut og Afdeling for Anatomi.

Se billeder fra Nyt SUND-byggepladsen, hvor bygning 6 er ved at tage form.

Redaktionen afsluttet: 09.03.2021