Panelets sammensætning:
Aftagerpanelet består af aftagere fra en række forskellige uddannelsesinstitutioner i den syddanske region samt af deltagere fra offentlige og/eller private virksomheder inden for områder af særlige interesse for humanistiske kandidater.
Aftagerpanelet består af 5-8 aftagerrepræsentanter samt 3 – 5 repræsentanter for universitetet. Aftagerpanelet kan supplere sig med nye medlemmer efter behov.
Aftagerpanelet konstituerer sig med en formand og en næstformand.
Panelet består pr. 1. marts 2017 af følgende medlemmer:
Eksterne medlemmer:
- Ellen Holt-Jensen, vicerektor, Sønderborg Statsskole (ellen.holt@statsskolen.dk)
- Momme Mailund, Administrerende direktør, Rybners (mm@rybners.dk)
- Anette Rømer, chef for internationale indkøb, TV2 (anro@tv2.dk)
- Vibeke Nibe Valentin, (info@wordlab.nu) (evt. vnv@svend-es.dk)
- Lars Amdissen Bossen, Rektor, Vejen Gymnasium, (lbo@vejengymnasium.dk)
- Jing Zhao, SDU alumne, Ecco, (jz@ecco.com)
- Jakob Larsen Medgyesi, Oversætter, TV2 (medgyesi@gmail.com)
Interne SDU-medlemmer:
- Claus Schatz-Jakobsen, lektor (IKV), formand for Studienævn for Engelsk og Amerikanske Studier, studieleder for Engelsk, Odense (csj@sdu.dk)
- Rasmus Nielsen, lektor (ISK), medlem af Studienævn for Engelsk og Amerikanske Studier, (rani@sdu.dk)
- Nils Arne Sørensen, professor (IHK), medlem af Studienævn for Engelsk og Amerikanske Studier (nils@sdu.dk)
Panelets kommissorium:
Panelet skal overordnet set fungere som et netværks- og dialogskabende forum mellem Engelskuddannelserne og aftagerne med henblik på at bygge bro mellem universitetet og arbejdsmarkedet og sikre og udvikle uddannelsens relevans og kvalitet. Panelet høres i forbindelse med større ændringer af eksisterende studieordninger og planlægning af nye engelskfaglige uddannelser og uddannelseselementer der måtte blive hjemmehørende under Studienævn for Engelsk og Amerikanske Studier. Panelet kan bidrage med aftagerudtalelser, for eksempel om studieordninger, ansøgninger om nyakkrediteringer og andre anbefalinger.
Aftagerpanelet kan således bidrage til at
- diskutere forskellige studiemæssige tiltag
- medvirke til at dimittenderne og deres kompetencer profileres i forhold tilrelevante aftagere
- medvirke til at udvikle og vedligeholde fagelementer, som sigter mod at styrke den studerendes kendskab til et relevant job- og arbejdsmarked
- sikre, at studierne er opmærksomme på uddannelsernes samfundsmæssige relevans
- sikre, at dimittenderne får optimale vilkår for at bruge deres uddannelse i relevante, attraktive stillinger
- udfordre fakultetets og uddannelsernes struktur og kultur
Mødefrekvens:
Der holdes som udgangspunkt et møde hvert semester.