-
Midtvejsevaluering
Mundtlig midtvejsevaluering er en mulighed, men ikke et krav. Underviser er ansvarlig. Alle fag kan evalueres.
-
Slutevaluering
Alle fag slutevalueres skriftligt. Der bruges de nedenstående fem spørgsmål.
Studienævnet og undervisere er ansvarlige.
-
Spørgsmål til slutevaluering
Nr. Udsagn 1 Formål: Det blev tidligt i undervisningen gjort klart for mig, hvad der er formålet med faget, og hvad jeg forventes at lære (formål skal her forstås fagnært, men kan også inkludere en karrieredimension). [fritekstfelt indsættes] 2 Sammenhæng: Der er en tydelig sammenhæng mellem fagets formål, undervisningens indhold og eksamensform samt mellem faget og uddannelsens øvrige fagelementer. [fritekstfelt indsættes] 3 Forståelse: Jeg har opnået en større forståelse af fagets temaer og emner gennem undervisningen (inkl. selvstændig forberedelse, arbejde i studiegrupper mm.) [fritekstfelt indsættes] 4 Aktivitet: Undervisningen har understøttet mig i aktivt at lære (fx via diskussioner, øvelser, gruppearbejde og selvstændig forberedelse). [fritekstfelt indsættes] 5 Samarbejde og dialog: Der har været et godt samarbejde og dialog mellem studerende og undervisere. [fritekstfelt indsættes] Scoreskala: 1=helt uenig, 2= uenig, 3=hverken enig eller uenig, 4=enig, 5=meget enig, 6=ved ikke/ikke-relevant
-
Spørgsmål til projektorienteret forløb
Nr.
Spørgsmål
1 Hvordan var introduktionen på praktikstedet? 2 I hvor høj grad vidste du selv hvilke målsætninger, der var for dit praktikophold? 3 I hvor høj grad oplevede du, at dine vejledere vidste hvilke målsætninger, der var for dit praktikophold? 4 I hvor høj grad var dit ophold velplanlagt (arbejdsopgaver i løbet af dagen, tidspunkter, samlet plan osv.)? 5 Viste dine vejledere interesse for dig ved at evaluere din viden, færdigheder og kompetencer? 6 Stimulerede opholdet dig til yderligere studier? 7 I hvor høj grad fik du selv lov til at udføre praktisk arbejde? 8 I hvor høj grad blev du undervist i praktiske færdigheder? 9 I hvor høj grad fik du feedback på dine aktiviteter, færdigheder og kompetencer? 10 Viste praktikstedets forskellige personalegrupper engagement i og interesse for dig og din uddannelse?
-
Opfølgning
Studienævnet behandler resultaterne af evalueringerne to gange årligt jf. årshjulet samt i forbindelse med statusmøderne til Uddannelsesberetningen.
Resultaterne af evalueringerne offentliggøres via afrapporteringsskemaet for evalueringen af uddannelser.Studienævnets evalueringsstrategi drøftes mindst en gang årligt jf. årshjulet.
-
Repræsentation og svarprocenter
Der afsættes tid i undervisningen til udfyldning og besvarelse.
-
Tilbagemelding til studerende
Studerende får respons på deres evaluering enten i sidste undervisningstime eller skriftligt via SDU's digitale platform.