Menu

Oprettelse af gæstekonti

NB: læs om nyt trådløst netværk til gæster pr. 1. september 2013 - klik her.

Som SDU-ansat har man adgang til at benytte et system til elektronisk oprettelse og administration af gæstekonti.

En gæstekonto kan oprettes til personer, der kortvarigt og uden ansættelsesforhold skal opholde sig på SDU, og som har behov for at få adgang til SDUs trådløse netværk.

Systemet kan dels anvendes når man ønsker at invitere og oprette gæstekonti til mange brugere, fx i forbindelse med en konference. Og dels kan det bruges når man har behov for at oprette en enkelt gæstekonto, fx til en konsulent der har brug for at få adgang til SDUs trådløse netværk.

Som bruger af systemet kan man oprette begivenheder, samt angive starttidspunkt og varighed for disse. Kommende gæster kan dernæst inviteres til begivenheden og henvises til en hjemmeside, hvor de udfylder personlige oplysninger og anmoder om at få adgang til begivenheden.

Disse anmodninger skal derefter godkendes individuelt af mødearrangøren. Efter at dette er sket, modtager den kommende deltager en mail med brugernavn og adgangskode, og tildeles samtidig (tidsbegrænset) adgang til at benytte SDUs trådløse netværk.

Oprettelse som bruger (og evt. administrator) af det nye system til oprettelse af gæstekonti sker ved henvendelse til Servicedesken.

Se i øvrigt retningslinier for oprettelse af gæstekonti (til administratorer/brugere), og læs vejledningen.

NB: I sidste afsnit af ovennævnte "Retningslinier for oprettelse af gæstekonti" (til administratorer/brugere) omtales et andet dokument - "IT-retningslinier for gæster på SDU" - som skal udleveres til de gæster, der får adgang til en gæstekonto vha. systemet. Heri beskrives de regler som gæster på SDUs netværk skal efterleve; dokumentet kan du læse/hente her på henholdsvis dansk og engelsk. (Der arbejdes på at gøre regelsættet til en integreret del af gæstekonto-systemet, således at nye brugere som det første bliver bedt om at acceptere dette regelsæt. Når denne systemændring er foretaget, vil det med andre ord ikke længere være nødvendigt for administratoren at udlevere dokumentet "IT-retningslinier for gæster på SDU" til nye brugere).

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies