Studerende og virksomheder mødtes på SDU Esbjerg til Business Lunch

Fredag den 2. marts var virksomheder, kommuner, foreninger og andre interesserede inviteret indenfor til Business Lunch på SDU Esbjerg.

Studerende fra alle studieretninger på SDU var inviteret for at møde virksomhederne og organisationerne. Alle målgrupperne havde virkelig taget dette arrangement til sig og snakken gik livligt. Der var besøgende fra både Vejen, Varde og Esbjerg kommuner, og der var en bred repræsentation af både små, mellemstore og store virksomheder. I år deltog flere forskere fra SDU også med stande på dagen og fik gode snakke med de besøgende udefra.

Mere end 250 studerende og repræsentanter netværkede med hinanden hele formiddagen over de mange barborde. Omdrejningspunktet var konkrete jobs, studiejobs, praktikmuligheder og projektsamarbejder. Der blev indgået flere aftaler på dagen og mange er nu i dialog om det videre forløb. Selv de studerende, som ikke fandt det de søgte, lærte de en hel masse om at møde en kommende arbejdsgiver, og om hvorfor initiativet til dialog er så vigtigt.

”HowToWin fik rigtig meget ud af det. Der var mange studerende der henvendte sig til os. Vi er allerede i fuld gang med at interviewe kandidater til vores marked research projekt. Det var en super godt arrangement for os,” siger Marie-Helene Labrosse Pedersen, Chefkonsulent, cand. mag. HowToWin.

På SDU prioriterer man mødet mellem erhvervslivet og de studerende meget højt, og der afholdes lignende arrangementer i øvrige byer, hvor SDU har aktiviteter.

”Hos Mærsk Oil ser vi et arrangement, som SDU Business Lunch, som en rigtig god måde at komme tæt på de studerende på en mere uformel måde. En dag som denne giver os mulighed for at finde dygtige studerende med meget relevante studiebaggrunde til vores virksomhed, men det er også en mulighed for at komme ud til de studerende med vores budskaber og give de studerende mere indsigt i hvem vi er som virksomhed,” siger Kathrine Boysen, Human Resources Mærsk Oil.

De besøgende på dagen var

Deltagere fra SDU på dagen

På SDU Esbjerg kan man læse følgende bacheloruddannelser