Ny alumneforening

Ny alumneforening skal være fagligt mødested for markedsantropologer

En faglig bred uddannelse kan føre til mange forskellige slags jobs. Derfor har bacheloruddannelsen Market and Management Anthropology oprettet en alumneforening, så man kan mødes og udveksle erfaringer fra forskellige retninger.

Af Nana Mathilde Bjødstrup Mortensen, , 18-09-2019

Med fagene marketing, økonomi, statistik og antropologi kan alumnerne fra bacheloruddannelsen Market and Management Anthropology (MMA) gå i mange retninger.

Det kan føre til job i eksempelvis Danske Bank, Epinion, Styrelsen for Forskning og Uddannelse eller til at være iværksætter med eget firma.

Ny forening skal samle alumnerne

Lige præcis derfor har de tidligere studerende efterspurgt en alumneforening, så de kan mødes på tværs af årgange, høre hinandens erfaringer og finde ud af, hvor i verden andre er endt henne.

- Vi har alle det samme startpunkt, men vi vælger mange forskellige karriereveje bagefter, fortæller formanden for alumneforeningen Alumni Network of Market and Management Anthropology (ANMMA), Mathias Sosnowski Krabbe.

Alumneforeningens mål er at styrke følelsen af at være en MMA, hjælpe hinanden med at sætte ord på kompetencer, dele oplevelser og inspirere hinanden.

Foreningen holder allerede deres første arrangement 26. september. Her kan folk netværke og finde ud af, hvad de har tilfælles. Udvalgte alumner er også inviteret til at fortælle om, hvordan de fandt vej til deres nuværende job.

- Vi hiver folk ind, så de repræsenterer alt, hvad man kan med en MMA, siger Mathias Sosnowski Krabbe.

Udover at netværke og holde kontakten til gamle studiekammerater er alumneforeningens mål også, at alumnerne kan holde kontakten til universitetet.

- Selvom man har dimitteret fra MMA-studiet, vil mange alumner ikke helt slippe det. De vil stadig præsenteres for ny viden, og de er interesserede i at høre mere om, hvad professorerne sidder og arbejder på, afslutter Mathias Sosnowski Krabbe.

Læs mere om alumneforeningen her.

Tag kontakt på LinkedIn

Find alumneforeningen Alumni Network of Market and Management Anthropology (ANMMA) på LinkedIn.

Meld dig ind i Alumnet

Bliv en del af netværket og modtag invitationer til arrangementer.

Tilmeld

Redaktionen afsluttet: