Find en forsker

Formålet med Mærsk Mc-Kinney Møller Instituttets ekspertliste er at hjælpe danske og udenlandske journalister med at finde en ekspert inden for et ønsket område.

Beach, Brad - centerleder, tlf. 6550 9523, e-mail: brbe@mmmi.sdu.dk

Forskning, udvikling og indkøb vedr. droneteknologi.

Ellekilde, Lars-Peter - lektor, tlf. 2466 7583, e-mail: lpe@mmmi.sdu.dk

Bevægelsesplanlægning og optimering til robotter; online robotkontrol; industriel robotteknologi; fleksibel automatisering; software og simulering til robotapplikationer.

Hallam, John - professor, tlf. 6550 3546, e-mail: john@mmmi.sdu.dk

Biomimetic robotics; embodied artificial intelligence; cognitive robotics; behaviour-based robotics; genetic algorithms; neural networks; classic artificial intelligence (search) reinforcement learning.

Hallenborg, Kasper - institutleder, tlf. 2135 6256, e-mail:

Ambient intelligence; agent-oriented software engineering; ambient assisted living; pervasive computing; context-awareness; activity-based computing; welfare technology; adaptive systems; flexible manufacturing systems.

Juhl, Peter Møller - lektor, tlf. 6550 7423, e-mail: pmjuhl@mmmi.sdu.dk

Akustik; elektro-akustik; rumakustik; akustiske forhold omkring tale og hørelsesakustik.

Kjærgaard, Mikkel Baun - lektor, tlf. 2197 2447, e-mail: mbkj@mmmi.sdu.dk

Smart energy systems; outdoor and indoor positioning; collective sensing; mobile sensing; mobile computing; machine learning for sensing applications.

Kraft, Dirk - lektor, tlf. 5170 1349, e-mail: kraft@mmmi.sdu.dk

Computer vision; cognitive vision; cognitive robotics; developmental robotics; learning.

Krüger, Norbert  - professor, tlf. 2778 7483, e-mail: norbert@mmmi.sdu.dk

Computer vision; human vision; robotics; tactile sensing; cognitive systems; learning.

Majgaard, Gunver – lektor, tlf. 2466 7446, e-mail: gum@mmmi.sdu.dk

Design af digitale læremidler; brugerdrevne designprocesser; læreprocesser; design af didaktik understøttet med teknologi; Human Computer Interaction (HCI); serious games; udvikling af uddannelser og kurser.

Nadimi, Esmaeil S. – lektor, tlf. 2778 1929, e-mail: esi@mmmi.sdu.dk

Biomedical and biological signal processing; wireless sensor network (WSN & BAN); stochastic eigen-analysis; random matrix theory.

Petersen, Henrik Gordon - professor, tlf. 6011 2324, e-mail: hgp@mmmi.sdu.dk

Robot kinematik og dynamik og kontrol; baneplanlægning for robotter; modellering og optimering af håndteringsprocesser; matematisk modellering.

Wiil, Uffe Kock - professor, tlf. 6011 3565, e-mail: ukwiil@mmmi.sdu.dk

Forskningsområder: Informations- og videnshåndtering; hypermedier; softwareteknologier; computerstøttet samarbejde og distribuerede systemer. Anvendelseområder: Sundhed (velfærdsteknologi), sikkerhed; planlægning; softwareudvikling.

Mærsk Mc-Kinney Møller Instituttet Syddansk Universitet

• Campusvej 55