Iværksættermuligheder styrket for studerende

SDU og iFabrikken har indgået en aftale, der hjælper studerende med at omsætte gode idéer til nye virksomheder.

Syddansk Universitet og iFabrikken i Sønderborg har indgået en 3-årig aftale, der skal gøre det lettere for SDU’s studerende at starte egen virksomhed. Målet er, at der kommer flere iværksættere og arbejdspladser i Sønderborg Kommune.

Aftalen går på, at der hvert år udpeges 3-5 gode idéer, der er fremsat af studerende, til at gennemgå et særligt forløb. De studerende får dermed mulighed for at føre deres idéer gennem en udviklingsproces, hvor idéerne modnes til et færdigt produkt.

- De studerende kommer igennem en vigtig læringsproces, og kan iFabrikken samtidig hjælpe til, at der skabes flere arbejdspladser, er det meget positivt, siger campus- og institutleder på SDU Sønderborg Horst-Günter Rubahn.

Aftale øger innovationsfokus

Aftalen med iFabrikken medfører en styrkelse af SDU’s fokus på innovation. Hos Mads Clausen Instituttet tilbydes i forvejen ingeniøruddannelsen Innovation and Business, der har et stærkt fokus på iværksætteri og innovation.

Redaktionen afsluttet: 14.09.2014