MCI æresprofessor Sigitas Tamulevičius modtager fornem pris

Den 1. december 2016 blev Sigitas Tamulevičius ved en indsættelsesceremoni på Alsion udnævnt til æresprofessor ved Mads Clausen Instituttet på SDU Sønderborg. Nu knap et år efter, har han modtaget endnu en hædersbevisning, nemlig den fornemme Kaunas Science Award.

Sigitas Tamulevičius er leder af KTU Materials Science Institute og direktør for Kaunas University of Technology. Han modtager prisen for sin livslange indsats inden for videnskabelige aktiviteter, akademiske udmærkelser og innovative tiltag, som er blevet implementeret i Kaunas.

- De vigtigste egenskaber for en videnskabsmand er nysgerrighed, en vedholdende interesse for nyskabelser, samt fuld dedikation til ens arbejde: Du bliver nødt til at leve dig ind i, hvad du laver, for ellers kan du ikke lære og forbedre dig. Hvis jeg fik muligheden for at vælge en ny profession, så ville jeg ikke ændre noget som helst, jeg er overbevist om, at jeg er på den rette hylde, siger S. Tamulevičius.

Med Kaunas Science Award følger en pris på tre tusind euro. Kaunas Science Award blev uddelt første gang i 2013, og der uddeles en pris hvert andet år. Siden 2013 har seks videnskabsfolk modtaget prisen.

Redaktionen afsluttet: 08.11.2017